طرح تشكیل تعاونی روستاهای ساحلی برای اجرای طرح های پرورش ماهی در دریا

بوشهر استاندار بوشهر اظهار داشت: طرح تعاونی روستاهای ساحلی و تشكیل ۳۰ تعاونی در یك روستا برای انجام كارهای پرورش ماهی در دریا همچون طرح های مهم استان محسوب می شود.
عبدالکریم گراوند در نشستی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران بمنظور بررسی مشکلات صنعت پرورش میگوی استان بوشهر اظهار نمود: صنایع وابسته به شیلات ظرفیت های عمده ای در بخش تولید و اشتغال دارد و استان بوشهر یکی از استانهای مهم در عرصه صنعت پرورش میگو بشمار می رود.
وی اشاره کرد: باتوجه به ظرفیت های استان بوشهر در زمینه صنعت پرورش میگو، تسریع در واگذاری اراضی شناسایی شده برای توسعه صنعت پرورش میگو لازم است.
استاندار بوشهر خواهان حمایت سازمان شیلات ایران برای تولید لارو بچه میگو در استان بوشهر شد و اظهار داشت: یکی از اشکالات عمده مزارع میگو همین تولید لارو است که اگر زمینه تولید آن در استان بوشهر فراهم گردد فرصت خوبی برای تولیدکنندگان میگو خواهد بود.
گراوند با تاکید بر نظارت جدی در سایت های پرورش میگو بمنظور حفاظت و پایداری و سلامت مزارع اظهار داشت: علاوه بر اداره کل شیلات، مجموعه دامپزشکی استان هم اقدامات خوبی برای نظارت بر تولید میگوی پرورشی در استان داشته اند.
مقام عالی دولت در استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات صید ترال عنوان کرد: برای حل این مشکل پیشنهاد می شود سازمان شیلات ایران از ظرفیت مجلس خصوصاً کمیسیون کشاورزی بمنظور تعیین جرایم سنگین برای متخلفان استفاده نماید.
وی بیان کرد: باتوجه به درخواست های صیادان، یکی از مطالبات جدی ایشان تامین سوخت است که انتظار داریم سازمان شیلات ایران هم برای این مساله اقدامات لازم را انجام دهد.
استاندار بوشهر درباب موضوع طرح تعاونی روستایی اظهار داشت: طرح تعاونی روستاهای ساحلی و تشکیل ۳۰ تعاونی در یک روستا برای انجام کارهای پرورش ماهی در دریا همچون طرح های مهم استان بشمار می رود و به این وسیله سبب تقویت ذخایر دریایی و کمک به احیای ذخایر دریا نیز می شود.
عبدالکریم گراوند افزود: در زمان حاضر برنامه ها و طرح های خوبی در بخش ماهی در قفس در شهرستان های مختلف استان همچون کنگان، دیلم، دیر به وجود آمده و تنها مشکل در این بخش نداشتن بچه ماهی است.
او همینطور بر لزوم به نتیجه رسیدن اسکله خورخان در شهرستان دیر که از مصوبه های دولت نیز بشمار می رود اصرار کرد.