سی ان بی سی اعلام كرد: تحریم ها، بانكهای خارجی را مرعوب می كند

یك خبرگزاری آمریكایی نوشت این كشور در تلاش است تا ایران را به دور از شبكه مالی و بانكی جهانی نگه دارد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، خبرگزاری سی ان بی سی در گزارشی به وضعیت اقتصاد ایران پرداخت و نوشت: ایران در شرایطی با موج جدید تحریم های آمریکا روبه رو شده که شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در آن بیش از هر کشور دیگری در منطقه است. در همین شرایط بازار ارز در این کشور گرفتار نوسان زیادی شده و ارزش ریال در مقابل دلار به کمترین سطح تاریخی خود رسیده و طی یک سال اخیر ارزش دلار در مقابل ریال ۱۳۸ درصد تقویت شده است.
بگفته سی ان بی سی، اعلام خبر تحریم ۱۸ بانک ایرانی توسط دولت آمریکا می تواند فشار اقتصادی را که از زمان خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ وارد فاز تازه ای شد، شدت بخشد. تحریم های جدید بیش از همه با هدف بیرون راندن ایران از شبکه بانکی و مالی جهان طراحی شده اند.
بگفته این خبرگزاری آمریکایی، بخش بزرگی از تجارت خارجی ایران در نتیجه کرونا و تحریم ها تحت تاثیر قرار گرفته است و انتظار می رود نرخ تورم این کشور تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی درآمدهای صادراتی همه صادرکنندگان نفتی همچون ایران را تحت تاثیر منفی قرار داده است.
سی ان بی سی با اشاره به تحریم های جدید نوشت: بااینکه مقامات آمریکایی ادعا می کنند که تحریم ها اثری روی مبادلات تجاری مربوط به اقلام بشردوستانه با ایران ندارند اما این تحریم ها بانکهای خارجی را مرعوب می کند و حتی این گونه مبادلات را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
آمریکا در تلاش است تا شورای امنیت سازمان ملل را متقاعد به بازگشت تحریم های نسلیحاتی کند ( که ۲۷ مهر منقضی خواهند شد) اما کوشش های آمریکا دراین زمینه شکست خورده است و این احتمال وجود دارد که آمریکا بطور یکجانبه با بیان تحریم های جدیدی، شرکت های خارجی را برای معامله نکردن با ایران در امور تسلیحاتی تحت فشار قرار دهد.