رایزنی شهرداری تهران و اتاق بازرگانی برای پذیرش مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی

زیپو كالا: سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از رایزنی شهرداری تهران و اتاق بازرگانی برای بهره گیری از مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی آگاهی داد.
سید مالک حسینی در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه اخیرا با همکاری سازمان های مردم نهاد و یکی از پیمانکاران شهرداری در امتداد ایفای نقش مسئولیت پذیری اجتماعی، انجام آزمایش تست کرونا از کودکان کار را در دستور کار قرار داده ایم، اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی بنگاه ها و شرکت ها یکی از عوامل توسعه انجام کارهای خدماتی و حمایتی برای اقشار کم برخوردار در شهر تهران است که متاسفانه در سالهای اخیر مورد غفلت قرار گرفته است.
وی با اعلان اینکه برمبنای مصوبه شورای شهر تهران، دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شهر تهران در سازمان خدمات اجتماعی قرار دارد، اضافه کرد: به همین علت سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران بر روی موضوع مسئولیت اجتماعی پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری متمرکز شده و بتازگی نیز با کمک پیمانکاران توانست نسبت به احیای مجدد پایگاه خدمات اجتماعی در پایانه غرب برای شناسایی لطمه ها در بدو ورود به تهران اقدام نماید.
حسینی با تاکید بر اینکه هم اکنون در تلاش هستیم تا در سطح مناطق و سازمان های شهرداری تهران، نسبت به شناساندن موضوعات و زمینه هایی که امکان جذب منابع دارند و حساس سازی نسبت به ایفای نقش مسئولیت اجتماعی از طرف پیمانکاران اقدام نماییم، افزود: از طرف دیگر شهرداری تهران در تفاهم نامه ای که با اتاق بازرگانی تهران امضا خواهدنمود تلاش دارد نسبت به بهره گیری از ظرفیت مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ اقتصادی اقدام نماید.
بگفته وی، مقرر است در فاز اول از ۵۰۰ شرکت برتر، حدود ۱۰۰ شرکت مشخص و شهرداری تهران در امتداد ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی بهتر به شهروندان با این شرکت ها و بنگاه ها وارد مذاکره شود که این مساله در صورت تحقق قسمتی از اهداف تعیین شده نیز، دستاورد بزرگی است.
وی ادامه داد: قسمتی از خدماتی که شهرداری تهران به افراد لطمه دیده و در معرض لطمه ارائه می دهد فراتر از مسئولیت و حدود قانونی تعیین شده است که می توانیم از این پس با کمک شرکتهای بزرگ اقتصادی پروسه کمک به افراد لطمه پذیر را سرعت ببخشیم.
حسینی با اعلان اینکه شهرداری تهران می تواند در بعضی حوزه های اجتماعی همچون کمک به کودکان کار، زیرساخت ها را فراهم آورد، اظهار داشت: از این پس می توان با کمک پیمانکاران شهرداری و شرکت های بزرگ اقتصادی گام موثری در امتداد کمک به لطمه دیدگان شهر تهران برداریم.
او در آخر با اشاره به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر تهران درباب مکلف کردن شهرداری به ارائه لایحه برای دائمی شدن دبیرخانه مسولیت اجتماعی اظهار داشت: خوشبختانه شورای شهر به خوبی اهمیت و نقش ایفای مسولیت اجتماعی شرکت ها در توسعه خدمات به شهروندان را می داند و با نگاه افزایش ظرفیت های موجود و دائمی شدن مصوبه قبلی که اعتبار ۵ ساله داشت، از شهرداری خواسته لایحه جدیدی ارائه کند که این لایحه حالا با رفع خلاء ها و نقصها مصوبه سابق، آماده شده و به زودی به شورا ارسال خواهد شد.