دبیر انجمن شركت های هواپیمایی خبر داد مذاكره برای پرواز به اسپانیا، آلمان و ایتالیا بعلاوه جزییات

دبیر انجمن شركت های هواپیمایی از مذاكره برای انجام پروازهای ایران به كشورهای اروپایی مانند اسپانیا، آلمان و ایتالیا اطلاع داد و اظهار داشت: به احتمال زیاد تا اول سپتامبر (۱۱ شهریور) این پروازها راه اندازی شود.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، به دنبال شیوع کرونا و بسته شدن مرزهای زمینی و هوایی کشورهای مختلف، پروازهای مسافری از بسیاری مبادی و به بسیاری مقاصد دنیا لغو شد و طی ماه های گذشته کشورهای بسیاری برای از سرگیری پروازهای مسافری خارجی خود با یکدیگر مذاکره کردند.
ایران هم طی ماه های گذشته همین مذاکرات را در پیش گرفت و بعضی از پروازهای خارجی خویش را به صورت مشروط و با رعایت پروتکل های خارجی از سر گرفته است.
مقصود اسعدی سامانی – دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی- در اینباره به ایسنا اظهار داشت: شرکت های هواپیمایی مانند ایران ایر برای پرواز به میلان، رم و مادرید در حال مذاکره و دریافت مجوز هستند و مذاکراتی را با آلمانی ها هم آغاز کردند.
وی ادامه داد: به نظر می آید برای از سرگیری پروازهای اروپایی بخصوص به سه مقصد مذکور، مجوزهای لازم دریافت شده و احیانا تا اول سپتامبر یعنی ۱۱ شهریور ماه این پروازها از سرگرفته می شود.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره شرایط پروازهای خارجی در حال مذاکره اعلام نمود: بطور قطع همه کشورها پروتکل های بهداشتی خاص خودشان را دارند و این پروازها به صورت مسافری اما با رعایت شرایط بهداشتی و پروتکل ها این کشورها از سر گرفته خواهد شد و می توان به در اختیار داشتن تست منفی PCR کرونا برای مسافران و دیگر شرایط اشاره نمود.
وی تصریح کرد: بطور قطع همه مردم شرایط کلی درباره شیوع کرونا و چگونگی انجام از سرگیری این پروازها را می دانند و هر کشوری هم متناسب با شرایط خودش و دیگر کشورها مبادرت به اعمال شرایط بهداشتی میکند. ازاین رو مردم خودشان باید پیش از خرید بلیط شرایط را مطالعه کنند و از آن خبر داشته باشند. ایرلاین ها هم موظفند پیش از فروش بلیط این شرایط و پروتکل ها را به اطلاع مسافران برسانند.