در گزارش زیپو كالا مطرح شد ورود ۸۰۰ هزار تن كالای اساسی به كشور از راه بندر چابهار

مدیركل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از وارد شدن ۸۰۰ هزار تن انواع كالاهای اساسی به كشور از راه بندر چابهار طی ۴ ماه نخست سال جاری اطلاع داد كه رشد ۱۲۵ درصدی نسبت به ۴ ماهه ۹۸ داشته است.

بهروز آقایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت کالاهای اساسی در بندر چابهار تصریح کرد: هم اکنون در بندر چابهار هیچ کالایی تحت عنوان کالای رسوبی از مجموع کالاهای اساسی وارداتی به این بندر نداریم.
وی اضافه کرد: هر مقداری که کالای اساسی وارد می شود، بلافاصله از بندر ترخیص و وارد بازار می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز یک کشتی حامل شکر وارداتی در بندر چابهار تخلیه شد که حتی یک تن آن هم در بندر چابهار باقی نمی ماند.
وی خاطرنشان کرد: کالای رسوب شده به مفهوم وجود کالاهای بلا صاحب، اظهار نشده، بدون اسناد یا اسناد مالکیت مخدوش و امثال اینهاست؛ از این نظر هیچ گونه کالای رسوبی در بنادر سیستان و بلوچستان نداریم.
مدیر بندر چابهار اضافه کرد: کالای اساسی غیر رسوبی هم شامل مقداری جو است که بزودی از بندر چابهار ترخیص می شوند؛ کالاهایی که در بندر است، کالاهای در جریان هستند و مشکلات و موانعی برای ترخیص ندارند.
وی خاطرنشان کرد: در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان کالای اساسی ورودی به بندر چابهار رشد ۱۲۵ درصدی داشته است. در حوزه های ترانزیت و صادرات هم رشد قابل توجهی در بندر چابهار داشته ایم و چندین برابر شده است.
آقایی بیان نمود: سهم بندر چابهار در واردات کالاهای اساسی امسال برای ورود به بازارهای داخلی، ۴ میلیون تن است.
وی تصریح کرد: از آغاز سال جاری تا کنون، ۸۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی از راه بندر چابهار وارد کشور شده است.
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هم اکنون کمتر از ۳۰ هزار تن کالای اساسی در انبارهای بندر چابهار موجودی داشته باشیم که آنها هم به تدریج در حال ترخیص و بارگیری به داخل کشور است.

منبع: