تاكید بانك مركزی بر عرضه ۴ خدمت بانكی به صورت الكترونیك

به گزارش زیپو كالا بانك مركزی در بخشنامه ای به بانك ها با اشاره به دستور رئیس جمهوری بر عرضه چهار خدمت به صورت غیرحضوری و الكترونیك توسط بانك ها تاكید نمود.
به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، بر مبنای مصوبه هشتمین جلسه شورایعالی مقابله و جلوگیری از جرایم پولشویی و تأمین مالی تروریسم در مورد نحوه دریافت اسناد هویتی و نگهداری آن مقرر شده بود که «کلیه اشخاص مشمول مبحث مواد ۵ و ۶ قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی موظفند در اجرای شناسایی کامل اشخاص حقیقی، مشخصات هویتی اعلام شده از جانب شخص حقیقی را با اصل مدارک تطبیق داده و بعد از احراز هویت و استعلام برخط از سازمان ثبت احوال کشور و دریافت کد رهگیری تأیید نمایند. بدیهی است نگهداری کد رهگیری معتبر در پرونده ارباب قابل استناد است.» با عنایت به شیوع کرونا در کشور و ضرورت حذف مراجعات غیرضرور به مراکز عمومی مانند شعب بانک ها، بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک ها و مؤسسات اعتباری با ارجاع به این مصوبه شورایعالی مقابله و جلوگیری از جرایم پولشویی و تأمین مالی تروریسم ابلاغ کرده که در مورد اجرای مفاد نامه رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص عرضه برخی خدمات بانکی به صورت الکترونیکی اقدام نمایند. یادآور می شود، محمود واعظی در نامه ای به عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی از دستور رئیس جمهور در خصوص عرضه برخی خدمات بانکی به صورت الکترونیکی اطلاع داده بود که این خدمات عبارتند از:

۱. کیف پول الکترونیکی ۲. پرداخت اعتباری ۳. پذیرش و جایگزینی استعلام الکترونیکی و حذف کاغذی مستندات معادل در افتتاح حساب، درخواست و دریافت تسهیلات و درخواست صدور و تحویل دسته چک ۴. استعلام الکترونیکی تضمینی بانکی بانک مرکزی ضمن اعلام این بخشنامه به بانک ها اعلام نموده که نسبت به نظارت بر حسن اجرای آن اقدام نمایند.