طی ۱۰۰ روز گذشته اتفاق افتاد: خرید بیشتر از ۵ میلیون تن گندم تضمینی

به گزارش زیپو كالا یك مقام مسئول با اشاره به اینكه در ۱۰۰ روز گذشته ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تن، گندم تصمینی خریداری شد، اظهار داشت: تابحال ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به گندم كاران پرداخت شده است.
به گزارش زیپو کالا به نقل از صدا و سیما، سید محمد تقی طباطبایی، مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه ۱۰۰ روز از آغاز خرید تضمینی گندم گذشته است، اظهار داشت: تابحال ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تن از این محصول خریداری شده است. وی ارزش گندم های خریداری شده را ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام نمود و اظهار داشت: تعداد ۸۶۱ هزار و ۶۵۵ محموله توسط ۳۰۵ هزار و ۴۰۲ گندم کار تابحال به مرکز خرید تحویل داده شده است. طباطبایی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت شده است، بیان نمود: در سالجاری، ۲۵۷ هزار تن دانه ی روغنی کلزا هم به ارزش ۱، ۱۵۲ میلیارد تومان از کلزاکاران خریداری شده است.
وی افزود: طی هفته گذشته ۲۴۰ هزار ۸۰۹ تن گندم و ۲۱۴ هزار و ۳۸۹ تن آرد از راه سامانه های سیفا و سامانه آرد به فروش رفته است. مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه این خرید در ۳۱ استان انجام می شود، اظهار داشت: خرید سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ درصد رشد داشته است.

منبع: