معاون سازمان امور مالیاتی: سامانه ثبت الكترونیكی شكایت به شورای عالی مالیاتی افتتاح شد

معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی كشور از راه اندازی سامانه ثبت الكترونیكی شكایت مودیان به شورای عالی مالیاتی خبرداد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از سازمان امور مالیاتی، هادی خانی با اعلان اینکه چشم انداز مالیات الکترونیکی افزایش رضایتمندی مردم و کاهش مراجعات حضوری بوسیله انجام کلیه عملیات بدون مراجعه به واحدهای مالیاتی است، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور در تازه ترین اقدام، امکان ثبت شکایت مودیان به شورای عالی مالیاتی را به صورت الکترونیکی فراهم نموده است.
وی درباب سامانه ثبت الکترونیکی اعتراضات و شکایات مالیاتی، اضافه کرد: بوسیله این سامانه کلیه مودیان حقیقی و حقوقی که اطلاعات پرونده آنها در سامانه های عملیاتی سازمان موجود باشد و نسبت به یکی از اوراق مالیاتی صادره، اعتراض داشته باشند، می توانند باتوجه به قوانین و مقررات مربوطه، مبادرت به ثبت اعتراض خود کنند.
معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اظهارداشت: مودیان مذکور با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس www.Tax.gov.ir و با بهره گیری از نام کاربری و کلمه عبور دریافتی از خدمات الکترونیک (که بعد از اتمام پروسه پیش ثبت نام الکترونیکی دریافت نموده اند)، می توانند از امکانات این بخش استفاده کنند.
وی درباب انواع برگه هایی که امکان اعتراض به آن بوسیله این سامانه وجود دارد، اظهار داشت: قبل از این نیز امکان اعتراض به انواع برگ ارزیابی و اعتراض به ابلاغیه رای هیات حل اختلاف مالیاتی بوسیله سامانه خدمات الکترونیک مالیاتی فراهم شده بود اما در تغییرات جدید مسیر بلوغ تدریجی ارائه خدمات الکترونیکی با رویکرد مدیریت زمان و هزینه برای مودیان تعریف و در دستور کار قرار گرفت.
خانی اشاره کرد: مودیان مالیاتی می توانند با بیان شماره نامه برگه ای که به آن معترض هستند، مشخصات تراکنش های مالی مرتبط را مشاهده و مراتب اعتراض خودرا با جزئیات اعلام کنند. همین طور می توانند نماینده یا وکیل خودرا مشخص و به سازمان امورمالیاتی کشور معرفی کنند.
معاون سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد: بعد از تکمیل اطلاعات فرم اعتراض در سامانه مذکور، درخواست مودی بوسیله پرتال به سامانه های عملیاتی ارسال می شود و کد رهگیری جهت پیگیری های آتی نمایش داده خواهد شد.