تولید ۳۰ محصول مقابله با كرونا در پارك پردیس

به گزارش زیپو كالا معاون توسعه نوآوری پارك فناوری پردیس با اشاره به اینكه تمركز سرمایه گذاران در نمایشگاه اینوتكس از محصولات بر بستر اینترنت به محصولات فیزیكی سوق یافته است، اظهار داشت: با عنایت به شیوع كرونا و فعال شدن خیلی از كسب و كارهای دانش پایه در حوزه سلامت پیشبینی می شود كه نقطه تمركز سرمایه گذاران بر محصولات این حوزه باشد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا مهندس قنبرپور امروز در نشست خبری آنلاین نهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ با اشاره به برگزاری نهمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ با اشاره به اینکه برآورد ما این است که در این دوره از اینوتکس ۵۰۰ استارتاپ و شرکت ثبت نام خواهند کرد، اضافه کرد: از آنجایی که این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار می شود، محدودیتی برای ثبت نام نخواهیم داشت و بعد از اتمام ثبت نام می توانیم زمان آنرا تمدید نماییم.
قنبرپور، در مورد میزان جذب سرمایه گذاری در این رویداد فناورانه، تصریح کرد: از آنجایی که قراردادهای منعقد شده میان سرمایه گذاران و استارتاپ ها به ما گزارش نمی گردد، ما آمارهای این حوزه و تعداد جلساتی که میان طرفین برگزار می شود، برآورد می نماییم که پارسال حدود ۷۰۰ جلسه میان استارتاپ ها با سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ عرضه دهنده خدمات برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: بررسی های ما نشان داده است که پارسال حدود ۱۰ قرارداد منعقد شده است.
معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس بخش کافه سرمایه را از بخش های این نمایشگاه برای مواجهه سرمایه گذاران و سرمایه پذیران دانست و افزود: در اینوتکس ۲۰۱۹ تعداد ۷۰ سرمایه گذار به کافه سرمایه رجوع کردند.
وی با اشاره به میزان استقبال از برگزاری این نمایشگاه، تصریح کرد: تعداد مشارکت کنندگان در اینوتکس سال ۱۳۹۷ به تعداد ۳۰۰ مشارکت کننده بود که این میزان برای سال ۹۸ به عدد ۴۰۰ رسید.
قنبرپور با اشاره به اینکه در هر دوره از نمایشگاه اینوتکس هر شرکت می تواند دو محصول و خدمت را عرضه نماید، اظهار داشت: در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ تعداد ۶۰۰ محصول و این تعداد در اینوتکس ۲۰۱۹ بالغ بر ۸۰۰ محصول شد و برآورد ما این است که تعداد محصولات عرضه شده به این نمایشگاه به عدد ۱۰۰۰ برسد.
معاون توسعه پارک فناوری پردیس افزود: هدف اینوتکس جمع کردن کلیه اکوسیستم نوآوری در زیر یک سقف است؛ ازاین رو همه شرکت ها و یا استارتاپ ها در همه حوزه های فناوری می توانند در آن مشارکت داشته باشند.
قنبرپور در پاسخ به این سؤال که استقبال سرمایه گذاران از کدام حوزه فناوری بیشتر است، اظهار داشت: در گذشته استقبال سرمایه گذاران از محصولات بر بستر اینترنت بوده است که هم اکنون این استقبال به سمت محصولات فیزیکی سوق یافته است.
وی افزود: بر این اساس ما در نمایشگاه ۲۰۲۰ زمینه ای را برای حضور شرکت ها و استارتاپ های دارای محصولات فیزیکی فراهم کردیم.
قنبرپور با اشاره به فعالیت خیلی از استارتاپ ها و شرکت ها در حوزه سلامت در شرایط شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: از جانب شرکت ها و واحدهای فناور مستقر در پارک فناوری پردیس در این شرایط ۳۰ محصول برای مقابله، پیشگیری و درمان این بیماری تولید شده است و بر این اساس پیشبینی می شود تمرکز سال جاری سرمایه گذاران بر حوزه سلامت باشد.

منبع: