پودر سرامیكی ایرانی با كاربردهای صنعتی راهی كشور تركیه شد

زیپو كالا: پژوهشگران یكی از شركت های دانش بنیان پودر سرامیكی آلومینا را برای كاربرد در كاتالیست سازی، نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع الكترونیك تولید كردند و توانستند این محصول صنعتی را به تركیه صادر كنند.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، سید احمد شریف نیا، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان پودر سرامیکی آلومینا را ماده ای دانست که به خاطر خاصیت های قابل توجهی که دارد در صنایع گسترده ای کاربرد دارد.
وی اظهار داشت: پودر سرامیکی آلومینا نسبت به سایش بالا مقاوم است و در مقابل تغییرات شیمیایی حتی در دماهای بالا نیز مقاوم است.
وی، رسانایی گرمایی بالا را از دیگر قابلیت های این ماده نام برد و تصریح کرد: این پودر همین طور در مقابل فرکانس های اشعه مایکروویو شفافیت دارد و در ایران نیز برای ساخت این محصول، مواد اولیه و معدنی مورد نیاز به سهولت دردسترس است و قیمت جهانی آن نیز نوسان زیای ندارد.
شریف نیا اشاره کرد: این ماده در تولید محصولات مختلفی از جمله، تولید سرامیک های صنعتی (کاشی سرامیک و چینی آلات)، پولیش، تولید سرامیک های مهندسی، نسوزها، لعاب، کاتالیست، نفت، گاز و پتروشیمی، الکتریکی و اکترونیکی و ساینده کاربرد دارد و صنایع مختلفی مانند، صنایع کاشی سرامیک، صنایع پولیشینگ، صنایع نفت گاز پتروشیمی، صنایع نسوز و صنایع فعال در حوزه الکترونیک همچون خریداران این محصول هستند.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره مزیت های این محصول نسبت به نمونه های خارجی اظهار داشت: نمونه ساخته شده در داخل کشور با وجود کیفیت خوب، از قیمت بمراتب کمتری نسبت به نمونه آلمانی برخوردار است، هر چند این تفاوت قیمت باتوجه به نوسان نرخ ارز و مسائل دیگر متغیر است.
طبق اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، وی از صادرات این محصول به کشور ترکیه آگاهی داد و تصریح کرد: افزایش تنوع محصولات، افزایش ظرفیت تولید، تدوین استاندارد مخصوص مواد پیشرفته، انتقال فناوری و توسعه بازارهای صادراتی همچون اهدافی است که در این مجموعه دانش بنیان برای آینده در نظر گرفته شده اند.

منبع: