وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد: توافق شورایعالی شهرسازی و ارتش، نتیجه حاكم شدن نگاه برد-برد بود

به گزارش زیپو كالا وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر اینكه انتقال پادگان ۰۶ یك اتفاق نیست، آنرا جریانی خواند كه در سایر شهرهای كشور هم دنبال خواهد شد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی امروز شنبه ۱۷ خردادماه در آئین آغاز عملیات راه اندازی بوستان بزرگ ارتش، این اقدام بزرگ را مرهون عنایت و نگاه ژرف و بلند رهبر انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: این رویه و طرز تفکر، می تواند ما را در ادامه مسیر یاری کند.
وی ایجاد روحیه تعاملی بین شورای شهر، شهرداری تهران و شورایعالی شهرسازی و معماری ایران را نکته قابل توجه در این پروژه دانست و اضافه کرد: این نگاه سبب شد تا بعد از یک وقفه ۱۰ ساله، انتقال پادگان ۰۶ در راه تعیین تکلیف قرار گیرد.
اسلامی با اشاره به اینکه اگر نگاه های گذشته و سختی بر مذاکرات حاکم بود، ما اساسا نمی توانستیم به جمع بندی برسیم، عنوان کرد: به باعث قانون، ارتش باید سهمی از این انتقال داشته باشد و بخشی هم در اختیار شهرداری قرار گرفته است که می تواند خدمات بزرگی را به شهر و شهروندان ارائه نماید.
وی افزود: در سرمایه گذاری این پروژه نیز، بحث ۳۰ به ۷۰ اتفاق افتاده و ساخت وساز در بخشی که ارتش مالک آن است با حداقل سطح اشغال صورت خواهد گرفت که این اتفاق می تواند، ضمن ایجاد مجرایی تنفسی در کنار بوستان، یک محیط مسکونی و خدماتی را هم در مجاورت آن ایجاد کند.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این انتقال را بعنوان الگویی موفق در سایر شهرهای کشور برای خروج پادگان ها از شهرها اجرا خواهیم کرد تا بدین وسیله، فضاهای عمومی را بگونه ای توسعه دهیم تا با کیفیت مؤثر و ماندگار به بهبود کیفیت زندگی شهری بیانجامد.
وی با تاکید بر نقش کمیته های ماده پنج در مدیریت شهری، تصریح کرد: حاکم شدن نگاه برد-برد بر مبنای نیاز جامعه، کمک کرد تا بتوانیم این مدل توافق را در شورایعالی شهرسازی برای نخستین بار به تصویب برسانیم. انتقال پادگان ۰۶ در این دوره به شورایعالی شهرسازی و معماری آمد که سرانجام ما را به این توافق نائل کرد.
اسلامی ابراز امیدواری کرد، ارتش بتواند، ساخت و ساز را در بخش مربوط به خود در چارچوب یک پروِژه منسجم و زمان بندی شده به اجرا درآورد.