باند جدید فرودگاه رامسر بهره برداری شد

زیپو كالا: مازندران باند جدید فرودگاه شهرستان رامسر در غرب استان مازندران با حضور سیاوش امیرمكری مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، احمد حسین زادگان استاندار مازندران و تعدادی از مسئولان استانی بامداد امروز به بهره برداری رسید.
سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بامداد امروز در آیین افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر اظهار نمود: ۱۵۰ میلیارد تومان برای اپرون و توسعه روشنایی فرودگاه ساری و افزایش پارک دو هواپیما و همین طور باند جدید فرودگاه رامسر هزینه شد که امروز به بهره برداری خواهد رسید.
وی اشاره کرد: تابحال فقط ۲ ایرلاین امکان پرواز به رامسر را داشتند اما حالا با شروع به کار این باند ۱۶ ایرلاین و ۷۰ درصد ناوگان هوایی کشور امکان برقراری پرواز را به رامسر دارند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اشاره کرد: فرودگاه رامسر با بیش از ۵۰ سال سابقه یکی از بزرگترین پروژه های فرودگاهی کشور است و باتوجه به منطقه آزاد شدن استان مازندران، نقش فرودگاه رامسر در سطوح ملی و بین المللی در اعتلای اقتصاد منطقه بی بدیل خواهد بود.
امیرمکرمی از بهره برداری از ۲۱ پروژه فرودگاهی تا آخر سال ۹۹ در کشور آگاهی داد و اظهار نمود: با شروع به کار باند بتنی جدید فرودگاه رامسر، امکان استفاده ۱۶ ایرلاین کشور با نشست و برخاست ۷۰ درصد ناوگان هوایی در این فرودگاه برقرار شد.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: ۲۱ پروژه فرودگاهی با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال تا آخر امسال در کشور به بهره برداری می رسد.
امیرمکرمی اظهار داشت: طرح فرودگاهی با اعتبار ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو را در برنامه های بعدی خود داریم.
وی با اشاره اینکه توسعه پروازی فرودگاه رامسر موجب توسعه بخش های مختلف استان های مازندران و گیلان می شود، اضافه کرد: شرایط پرواز از استان های ایلام، اصفهان، کرمانشاه، کیش، شیراز، مشهد، تهران و دیگر فرودگاه های کشور و همین طور نجف، باکو، دبی، آستاراخان و دیگر فرودگاه های کشورهای همسایه را برای مقصدهای پروازی فرودگاه رامسر فراهم نموده ایم.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران یادآورشد: در فاز بعدی با توسعه ترمینال و نصب تجهیزات کمک ناوبری فرودگاه رامسر ظرفیت پروازی این فرودگاه تا سه برابر افزایش خواهد داشت.

منبع: