وزیر راه و شهرسازی: آمار خانه های خالی را نه رد می كنم نه تأیید

به گزارش زیپو كالا وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: آماری كه از خانه های خالی داده شده را نه رد می كنم و نه تأیید؛ بعضی می گویند ۱.۳ میلیون مسكن مهر هم، در آمار خانه های خالی آورده شده است.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، محمد اسلامی در یک برنامه رادیویی درباره اینکه قبلاً اعلام نموده بودید که کمبود مسکن داریم؛ اما در آمارها می بینیم که تعداد واحدهای مسکونی از خانوارها بیشتر است، گفت: من نگفته بودم کمبود مسکن نداریم، بلکه در یک گفتگوی تلویزیونی از من سوال کردند که وزارت راه و شهرسازی و دولت چرا تا پیش از مسکن مهر و پیش از تصوری این وزارت از جانب شما، این طرح را شروع نکرد و این طرح را پس از ۶ سال آغاز کرد؟
وی اضافه کرد: تیتری که برای این گفتگو انتخاب شد، ناصحیح بود؛ نباید اول و آخر حرف من را می زدند و از وسطش یک جمله انتخاب می کردند؛ این از آن بحث های عدم رعایت اخلاق رسانه ای است که زیبنده جامعه ما نیست.
وزیر راه و شهرسازی افزود: تولید و عرضه مسکن برای جامعه هدفی که تکلیف قانونی دارد، بحث اصلی کشور است که در آن پروژه هایی مانند طرح اقدام ملی مسکن ظهور می کند و به مرحله اجرا درمی آید.
اسلامی درباره خانه های خالی اظهار داشت: جامعه هدف این واحدها از نظر متراژ و قیمت تمام شده و در نقاطی که این واحدهای مسکونی عرضه شده، با هم تطابق ندارند و این عدم تطابق سبب می شود تا تورمی به وجود بیاید و سرمایه ها در نقاطی حبس شود چون بدون مطالعه بخش مسکن و فقط برای سودآوری راه اندازی شده اند.
وی تاکید کرد: باید مسکن را از بورس بازی و آوردن آن بعنوان کالای سرمایه ای در مدار اقتصاد، خارج کرده و به سمت کالای مورد نیاز مردم منتقل نماییم.
وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد: یک سرشماری از خانه های خالی انجام شده که نه می توانم آنرا تأیید کنم و نه می توانم آنرا رد کنم؛ بعضی می گویند بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن مهری که ساخته شده را در این آمار آورده اند برخی هم می گویند مسکن مهرها در این آمار نیامده است.
وی اضافه کرد: مسکن مهر شروع نشده و روی خام نداریم فقط در چند شهر در بخش فنداسیون متوقف شده بود الان هم در چند شهر که فاقد متقاضی هستند، ساخت مسکن مهر متوقف شده است؛ ولی مسکن مهری که دارای متقاضی و قرارداد باشد، اما متوقف مانده باشد، نداریم. در حال پیگیری انشعابات مسکن مهرهای باقی مانده هستیم.
به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، تا کنون برمبنای سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، نهادهای مختلف متولی بخش مسکن، بارها از وجود ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی آگاهی داده بودند.

منبع: