معاون سازمان راهداری اعلام كرد مشوق هایی برای كامیون داران از سوخت تا لاستیك

به گزارش زیپو كالا معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام نمود: اقدامات تشویقی بسیاری برای رانندگان كامیون های حامل كالاهای اساسی از سوخت اضافی تا سهمیه تشویقی لاستیك، روغن موتور و غیره  در نظر گرفته شده است.
مهران قربانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: اقدامات تشویقی بسیاری برای كامیون های حامل كالاهای اساسی از مبدا و به مقصد بنادر امام خمینی (ره)، شهید رجایی، انزلی، بوشهر و امیرآباد در نظر گرفته شده است كه می توان به تخصیص ۳۰ درصد سوخت اضافی برای آنها اشاره نمود كه با هماهنگی شركت پخش فرآورده های نفتی ایران صورت گرفته است.
وی اضافه كرد: همین طور هماهنگی های لازم با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تخصیص سهمیه تشویقی لاستیك و روغن موتور به نرخ دولتی برای این كامیون داران انجام شده است. همین طور اقلام بهداشتی در بنادر به این رانندگان داده می شود.
قربانی با اشاره به برداشتن محدودیت تردد حمل كالاهای اساسی حتی در روزهای تعطیل با هماهنگی پلیس راهور اظهار داشت: از دیگر اقدامات انجام شده هماهنگی با پلیس راهور برای امكان بارگیری كامیون داران تا سقف بالاتر از دو تن برای كامیون های حامل كالای اساسی از مبادی بنادر و در جهت تسریع در تخلیه و بارگیری است.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام نمود: در امتداد پشتیبانی از كامیون داران حامل كالاهای اساسی هماهنگی های دیگر با شركت بازرگانی دولتی ایران انجام دادیم تا ضمن افزایش كرایه حمل گندم، كرایه حمل كالاهای اساسی از طرف این شركت در مقصد به كامیون داران پرداخت گردد. همین طور سقف حواله بارنامه های تخصیص یافته تا دو برابر سهمیه محاسبه شده افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: تهیه و ارائه بسته های بهداشتی به رانندگان حمل كننده كالای اساسی توسط ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گیلان و مازندران از دیگر اقدامات تشویقی برای حمل كالاهای اساسی توسط كامیون داران است.

منبع: