رونق تجارت در بندر چابهار در شرایط پاندمی ویروس كرونا

به گزارش زیپو كالا مدیر كل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ورود و تخلیه همزمان ۷ كشتی حامل كالای اساسی مورد نیاز كشور به بندر شهید بهشتی چابهار اطلاع داد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، بهروز آقایی امروز (۳۰ فروردین) از ورود همزمان ۷ كشتی حامل كالای اساسی مورد نیاز كشور به بندر شهید بهشتی چابهار اطلاع داد.
آقایی محموله این كشتی ها را ۳۴۰ هزار تن كالای اساسی همچون گندم برنج، جو… مورد نیاز كشور اعلام نمود كه در هفته جاری تخلیه و به مراكز هدف انتقال خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه باوجود تاثیر ویروس كرونا بر اقتصاد دنیا رونق تجارت با ورود كشتی كالای اساسی در بندر چابهار ادامه دارد اضافه كرد: پهلوگیری این كشتی ها به اسكله بندر شهید بهشتی انجام شده و عملیات تخلیه همزمان با استفاده از تجهیزات مدرن استراتژیك بندری در حال انجام می باشد.
مدیر كل بنادر و دریانوردی با اشاره به اینكه عملیات تخلیه و بارگیری كشتی ها با نرم مطلوب و روان ترافیكی به صورت شبانه روزی انجام می گیرد اظهار نمود: با تخلیه همزمان این شناورها ركورد جدیدی در تخلیه كالای اساسی در بنادر كشور ثبت خواهد شد.
مدیر كل بنادر و دریانوردی اظهار داشت: آمار تخلیه و باگیری در فروردین سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است كه در اقتصاد و اشتغال مردم استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.