توافق تهران و دوحه برای همكاریهای مشترك انرژی و سرمایه گذاری

زیپو كالا: وزیر نیروی كشورمان و وزیر صنعت و تجارت قطر بعنوان رؤسای كمیسیون مشترك اقتصادی دو كشور برای همكاریهای دوجانبه در حوزه های انرژی و سرمایه گذاری توافق كردند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، به دنبال تعویق نشست كمیسیون مشترك همكاریهای اقتصادی ایران و قطر كه قرار بود فروردین امسال در شهر اصفهان برگزار شود، به سبب شیوع ویروس كرونا و بمنظور استفاده از فرصت های زمانی و پیشبرد و توسعه هر چه بیشتر روابط فی مابین، نشستی ویدیو كنفرانسی با حضور “رضا اردكانیان” وزیر نیروی كشورمان بعنوان رئیس ایرانی این كمیسیون و “علی بن احمد الكواری” وزیر تجارت و صنعت قطر انجام شد و موارد مشترك مورد نظر دو طرف به بحث گذاشته شده و تصمیم هایی اتخاذ شد.
رضا اردكانیان در ارتباط ویدئوكنفرانسی با رئیس قطری كمیسیون مشترك همكاریهای اقتصادی اظهار نمود كه تمامی مستندات و پیش نویس مدارك مورد نیاز برای طرح و تصویب در كمیسیون مشترك از جانب ایران آماده است و این موارد با طرف قطری به اشتراك گذاشته خواهد شد تا در فرصت پیش از تشكیل نشست كمیسیون مشترك، موارد به تایید نهایی دو طرف برسد.
رؤسای ایرانی و قطری كمیسیون مشترك همكاریهای اقتصادی دو كشور توافق كردند كه در اولین فرصت بعد از اتمام شرایط ناشی از شیوع ویروس كرونا و برگشت به شرایط عادی، نشست كمیسیون مشترك تشكیل و با جدیت به اهداف مورد نظر كمیسیون در توسعه روابط دو كشور پرداخته شود.
دو طرف همین طور توافق كردند در این مدت بوسیله برگزاری نشست های ویدئوكنفرانسی درباره مدارك و مستندات دو كشور، توافق حاصل و این موارد برای توافق به بحث گذاشته شود تا به پیشرفت امور كمك نماید.
در این جلسه، همین طور از جانب وزیر نیروی ایران و طرف قطری نماینده های تام الاختیار عرضه شدند كه مقرر است از شروع هفته آینده پیگیر موضوع های مورد نظر دو كشور باشند و توافق های لازم برای آمادگی جهت اجرا حاصل شود.
در ادامه، وزیر نیرو ضمن تقدیر از كمك های پزشكی قطر در شرایط كرونا با ارائه توضیحاتی درباب شرایط كشورمان، از ارسال دو محموله كمك های پزشكی قطر به ایران برای مبارزه با كرونا تشكر و برای همكاری دو كشور درباب تجربیات پزشكی درباب مقابله با این بیماری اعلام آمادگی كرد.
اردكانیان اظهار داشت: بااینكه كرونا مصائب و مشكلات زیادی برای جامعه بشری ایجاد كرده، اما نتایج مثبتی همچون هم بستگی و نزدیكی كشورهای دوست و همسایه را داشته است.
وزیر نیرو در آخر از هواپیمایی قطرایرویز كه كمك های بهداشتی سایر كشورها و سازمان های بین المللی را بطور رایگان به ایران منتقل كرده است، قدردانی كرد.
طرف قطری نیز ضمن ارائه توضیحاتی درباره شرایط كرونا در این كشور، اعلام آمادگی كرد همكاری لازم را دراین زمینه داشته باشد و ابراز تمایل كرد از این طریق به توسعه روابط دو كشور كمك گردد.
هر دو طرف در عین حال نسبت به دریافت اخبار خوب از طرف نمایندگان تام الاختیار معرفی شده در مدت زمان كوتاه آتی برای تصمیم گیری نهایی وزرا ابراز امیدواری كردند.

منبع: