رئیس اتاق اصناف تهران اعلام كرد: نظارت جدی بر رعایت بهداشت در واحدهای صنفی

به گزارش زیپو كالا رئیس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: نهادهای مختلف، بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی در واحدهای صنفی و ثبت نام آنها در سامانه وزارت بهداشت نظارت می كنند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از صدا و سیما، قاسم نوده فراهانی اظهار داشت: اصنافی كه از شنبه هفته آینده اجازه دارند فعالیت خودرا در تهران آغاز كنند، حتما باید در وب سایت وزارت بهداشت ثبت نام كنند.
وی اضافه كرد: این ثبت نام به منزله تعهد اجرای كامل ضوابط بهداشتی مصوبه ستاد مقابله با كرونا است.
نوده فراهانی اظهار داشت: پس از ثبت نام برگه ای قابل چاپ به اصناف ارائه می شود كه مجموعه تعهدات آنها را نشان میدهد و حتما باید این برگه را در محل كار و پشت شیشه نصب كنند. وی ادامه داد: این تعهدات شامل رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسك و دستكش و همین طور قرار دادن مواد ضدعفونی در محل كار است.
نوده فراهانی اظهار داشت: بازرسان وزارت بهداشت، اصناف، تعزیرات و نیروی انتظامی بر رعایت دستورالعمل ها و همین طور ضرورت ثبت نام و نصب برگه تعهد مربوطه در محل كار نظارت می كنند و هر واحدی كه این برگه را نصب نكرده باشد، پلمب خواهد شد.
رئیس اتاق اصناف تهران اضافه كرد: همچنان بعضی از كسب و كارها همچون تالارها، قهوه خانه ها، رستوران ها، استخرها، ورزشگاه ها و پاساژها باید همچنان تعطیل باشند.
وی همین طور با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش افزوده كه پرداخت آن تا ۳۰ فروردین به تعویق افتاده بود، اظهار داشت: باتوجه به تعطیلی كسب و كارهای مختلف نامه ای را به رئیس سازمان امور مالیاتی نوشته و درخواست كرده ایم تا این مالیات تا آخر خرداد به تعویق بیفتد.

منبع: