رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیك اعلام كرد: فروش بی سابقه برخی واحدهای صنفی به صورت اینترنتی

به گزارش زیپو كالا رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیك از افزایش ۲۰۰ درصدی فروش اینترنتی در جشنواره فروش اینترنتی اطلاع داد و اظهار داشت: تسهیلاتی برای حضور كسب و كارها در این جشنواره در نظر گرفته شده است.
به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، علی رهبری، رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیكی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش بی سابقه فروش های اینترنتی برخی كسب و كارها در دوران شیوع ویروس كرونا آگاهی داد و اظهار داشت: با جشنواره ای كه وزارت صنعت، معدن و تجارت بمنظور پشتیبانی از كسب و كارها و تأمین مایحتاج مردم طراحی و اجرایی كرده است، فروش بعضی از كسب و كارها بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.
وی اضافه كرد: جشنواره فروش اینترنتی از اسفندماه و همزمان با شیوع ویروس كرونا شروع شده و مرحله دوم آن هم از شنبه ۱۶ فروردین ماه امسال، آغاز گردیده تا با حضور سه ركن اصلی شامل خریداران (مردم)، فروشگاه های اینترنتی (بستر فروش اینترنتی) و فروشگاه های آفلاین (واحدهای صنفی) بتواند یاری رسان كسب و كارها در دوران شیوع ویروس كرونا باشد؛ به خصوص آن دسته از واحدهای صنفی كه با كاهش جدی فروش روبه رو شده و در ریسك ورشكستگی قرار گرفته اند، كاملا از این فضا منتفع شده اند.
رهبری افزود: هدف از برگزاری جشنواره فروش اینترنتی، ترغیب مردم برای خرید اینترنتی است و هدف این بود كه فروشگاه های اینترنتی، تسهیلاتی به اصناف عرضه دهند؛ این در حالیست كه برخی از اصناف آفلان كه به سبب تعطیلی بازارها گرفتار كاهش فروش شده اند، در چارچوب این جشنواره خواهند توانست قسمتی از كالاها را بوسیله بستر فروش اینترنتی به فروش برسانند.
این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و وتجارت با اعلان اینكه در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۹ اسفند ۹۸، حدود ۲۰۸ هزار بازدید از سایت جشنواره انجام شده است، از مشاركت ۳۱۹ فروشگاه اینترنتی در جشنواره فروش اینترنتی آگاهی داد و اشاره كرد: ۱۲۰۰ فروشگاه اینترنتی متفاضی عضویت در جشنواره بهاره مجازی بودند، اما باتوجه به سوابق عملكرد و پاسخگویی به شكایات حدود ۳۱۹ متقاضی در جشنواره شركت كردند؛ ضمن اینكه واحدهای صنفی آفلاین كه بطور عموم مخاطب این جشنواره بودند و بویژه كیف و كفش، پوشاك، لوازم خانگی و آجیل و خشكبار كه بیشترین صدمه را در كرونا دیده اند، بطور ویژه در طرح مشاركت داشتند.
رهبری اضافه كرد: حدود پنج هزار واحد صنفی در این جشنواره ارتباط گرفته و به برخی از این فروشگاههای اینترنتی متصل شدند؛ ضمن اینكه ثبت نام ۳۰۰ واحد صنفی در سایت جشنواره صورت گرفته است.
رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیكی اشاره كرد: ۳۰۰ واحد صنفی آفلاین در سایت جشنواره و بیش از ۵۵۰۰ واحد صنفی در فروشگاهها ثبت نام كردند؛ البته قرار بود اصناف آفلاین در جشنواره فروش های اینترنتی ثبت نام سریع و غرفه رایگان بگیرند، همین طور در كارمزد تخفیف بگیرند و مشاوره رایگان هم داشته باشند.
وی با اشاره به مزایای خرید اینترنتی برای مردم افزود: از طرف دیگر قرار بود فروشگاه های اینترنتی اغلب كالاها را با تخفیف عرضه نموده و مردم اینترنت رایگان دریافت نمایند. همین طور جوایز قرعه كشی به مشتریان اعطا شده و كالا را با سلامت بیشتر دریافت نمایند.
رهبری افزود: عملیات اجرایی این جشنواره به بخش خصوصی یعنی اتاق اصناف واگذار شده و از طرف دیگر پایش و ارزیابی عملكرد فروشگاه های اینترنتی در عرضه خدمات به واحدهای صنفی آفلاین توسط دولت انجام می‎شود؛ البته در تلاش هستیم دو مشوق طولانی مدت برای فروش اینترنتی اصناف در نظر بگیریم، نخستین مشوق كاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده و دومین مشوق تحریك عرضه در فضای مجازی است.