رشد درآمدزایی فروشگاه های موبایلی در اوج بحران كرونا

به گزارش زیپو كالا تازه ترین آمار و گزارش های انتشار یافته نشان داده است كه با عنایت به افزایش دفعات دانلود و استفاده از اپلیكیشن های موبایلی درآمد فروشگاههای اپ استور اپل و گوگل پلی استور هم افزایش قابل توجهی پیدا كرده است.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، همزمان با شیوع گسترده ویروس كرونا در بعضی از كشورهای جهان و اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه و وضع محدودیت های جدی و سخت گیرانه در تردد رفت و آمد در سطح شهر، خیلی از شهروندان به سمت و سوی استفاده بیشتر از اینترنت، سرویسهای آنلاین و اپلیكیشن های موبایلی سوق داده شده اند.
حالا بر مبنای تازه ترین اخبار با آمارهای انتشار یافته در وب سایت gsmarena، دو پلت فرم فروشگاه آنلاین و اینترنتی و اپ استور اپل تحت تاثیر شیوع گسترده و ویروس كرونا و خانه نشینی بالغ بر نصف جمعیت جهان كه منجر به افزایش قابل توجهی در استفاده از اپلیكیشن های موبایلی و دانلود و نصب آنها شده است، شاهد رشد قابل ملاحظه ای در میزان درآمدزایی خود در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی بوده اند.
نمودار زیر به وضوح نشان داده است كه تعداد دفعات دانلود اپلیكیشن های اندرویدی در پلت فرم فروشگاه گوگل پلی استور در سه ماهه نخست سالجاری میلادی نسبت به رقیب خود فروشگاه اپ استور اپل رشد و افزایش بسیار بیشتری را به خصوص در اپلیكیشن های غیر بازی و گیمینگ تجربه كرده است.

با تعطیلی مدارس و دانشگاهها، موزه و سینما و كنسرت و تمامی اماكن عمومی در شهرهای مختلف جهان، بدیهی است كه سرگرمی افرادی كه مجبورند برای مدت طولانی در منزل بمانند، اینترنت و اپلیكیشن و برنامه های آنلاینی است كه می توانند با بهره مندی و استفاده از آن بر روی گوشی هوشمند، كامپیوتر و تلویزیون، اوقات فراغت خویش را در مدت زمان اوج بحران گسترش ویروس كرونا سپری كنند.