همزمان با شیوع كرونا صورت گرفت؛ تولید و واردات ۳۱ میلیون ماسك

به گزارش زیپو كالا مجموع ماسك های سه لایه و N۹۵ تولیدی در سطح كشور تابحال حدود ۱۵ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۳۷۲ عدد بوده و ۱۶ میلیون و ۱۵۰ هزار ماسك N۹۵ و سه لایه هم وارد شده است.

به گزارش زیپو كالا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر مبنای آمارهای اولیه، همزمان با انتشار كرونا و درخواست حوزه بهداشت و درمان، مجموع ماسك های سه لایه و N۹۵ تولیدی در سطح كشور تابحال حدود ۱۵ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۳۷۲ عدد بوده و ۱۶ میلیون و ۱۵۰ هزار ماسك N۹۵ و سه لایه هم وارد شده است.
همچنین در این مدت، تابحال ۱۳۶ میلیارد تومان توسط شركتهای بزرگ معدنی و صنایع معدنی برای تأمین اقلام و كالاهای در رابطه با كرونا كمك شده است كه ۹ میلیون ماسك سه لایه و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ماسك N۹۵ تهیه و به ستاد مبارزه با كرونا در كلیه استانهای كشور اهدا شده است تا با هماهنگی وزارت بهداشت به صورت مجانی توزیع شود.
تامین ارز موردنیاز واردات اقلام بهداشتی از محل تهاتر به میزان ۶.۶ میلیون یورو تابحال انجام شده است و آمادگی تأمین ارز تا میزان ۳۰ میلیون یورو هم وجود دارد.
كاهش حقوق ورودی واردات ماسك و لباس های پزشكی، ممنوعیت موقت صادرات مواد اولیه، واسطه ای و محصولات نهایی در رابطه با مقابله با كرونا و ابلاغ دستورالعملی ویژه به كلیه شركتهای تولیدی مرتبط برای تولید سه شیفت محصولات بهداشتی از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.
گفتنی است؛ مجموع ماسك تولیدی تابحال ۱۵ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۳۷۲ عدد بوده كه این میزان جمع تولید ماسك سه لایه و N۹۵ است و ۱۴ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۴۲۳ عدد از این ماسك ها توزیع شده و مابقی تولیدات در انتظار تحویل به شركت های پخش زیرمجموعه سازمان غذا و دارو است.
از سوی دیگر، در مجموع تابحال واردات ۱۶ میلیون و ۱۵۰ هزار ماسك N۹۵ و سه لایه انجام شده است و واردات لباس یكسره (گان) ۵۴۰ هزار عدد بوده است.
وزارت صمت همینطور در این بازه زمانی، تأمین و توزیع كالاهای اساسی و مورد نیاز مردم برای ایجاد ثبات در بازار را در دستور كار قرار داده و حدود ۴ میلیون تن كالای اساسی در گمرك منتظر تأمین ارز توسط بانك مركزی است.
تولید و توزیع بیشتر از ۱۳ میلیون لیتر الكل
همچنین مجموع تولید الكل بیشتر از ۶ میلیون لیتر و مجموع توزیع الكل بیشتر از ۱۳ میلیون لیتر بوده كه مابقی توزیع الكل انجام شده از محل دپوی الكل بوده است كه به این آمار اضافه شده است.
همچنین ۲۸۰ تن الكل ظرف هفته جاری واردات شد كه یكهزار تن الكل هم ثبت سفارش شده است.