وزیر صمت اعلام كرد: كالا به وفور در فروشگاه های سراسر كشور وجود دارد

به گزارش زیپو كالا وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: انواع كالا به وفور در فروشگاه های سراسر كشور وجود دارد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی اظهار داشت: برخلاف تصاویر موجود از رفتارهای عجیب شهروندان كشورهای به اصطلاح توسعه یافته در هجوم به فروشگاه ها، هموطنان مان به تاسی از فرهنگ والای ایرانی و اسلامی خود، در كمال آرامش و متناسب با نیازهای خود در حال خرید به اندازه نیازشان هستند و اطمینان داریم كه منابع ما نیز فراتر از نیازهای موجود است و با هیچ گونه كمبودی مواجه نخواهیم شد.
در ذخایر كالاهای راهبردی اقدامات اساسی شده است
وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره كرد: با تدابیر انجام شده در ذخایر كالای ضروری خصوصاً در اقلام اساسی هیچ گونه مشكلی وجود ندارد و باتوجه به عملكرد قابل قبول بخش های متولی در این عرصه، الان انبارهای راهبردی كشور مملو از كالاهای مورد نیاز مردم است.
گوشت مرغ در بالاترین حد ذخیره در كشور است
رحمانی افزود: در ارزیابی هایی كه انجام داده ایم، خوشبختانه در كالایی مثل گوشت مرغ بالاترین حد ذخیره را داریم و هیچ گونه نوسانی در كشور وجود ندارد.
وی با اشاره به تمهیدات ستاد ملی مقابله با كرونا درباب اتخاذ تصمیماتی برای پیش گیری از شیوع بیشتر بیماری كرونا، افزود: با همكاری قریب به اتفاق، واحدهای صنفی غیر ضرور كسب و كارهای خودرا تعطیل كرده اند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود و این مساله شایسه تقدیر است.
افزایش ۸ برابری تولیدات مواد ضدعفونی كننده
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه حجم تولیدات ضدعفونی كننده ها در كشور حدود ۸ برابر شده است، اظهار داشت: برای تامین حداكثری نیازهای كشور، همین طور محموله های بزرگی وارد شده و محموله های دیگری نیز در راه ورود به كشور است؛ بطوریكه اگر شرایط عادی بود این حجم از كالا برای مصرف چند سال كشور كفایت می كرد.
محدودیت تردد، مشكلی برای عرضه ارزاق عمومی ایجاد نمی كند
وی درانتها با تاكید بر این كه محدودیت های اعمال شده در تردد شهروندان، مشكلی برای تامین و توزیع ارزاق عمومی و كالاهای مصرفی مردم ایجاد نخواهد كرد، اضافه كرد: ایجاد این محدودیت ها برای جلوگیری از تجمع های غیر لازم است و بطور قطع این محدودیت ها مشكلی برای حمل و نقل درون شهری و برون شهری و توزیع این اقلام ایجاد نخواهد كرد.

منبع: