عصبانیت انگلیس از هجوم مردم به سوپرماركت ها

به گزارش زیپو كالا انگلیس روز شنبه بعد از انتشار ویدیوی یك پرستار خسته، از افرادی كه به علت شیوع كرونا به خرید وحشت زده و انبار كردن مواد غذایی می پردازند، خواست آرامش خویش را حفظ كنند.

به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، خریداران در یك هفته گذشته كه دولت انگلیس از مردم خواست در خانه بمانند و از تماس با دیگران اجتناب كنند، قفسه كالاهای خیلی از سوپرماركتها را خالی كرده اند و به خرید انبوه دستمال كاغذی، پاستا و مواد غذایی منجمد پرداخته اند.

جورج اوستیس، وزیر محیط زیست و غذای انگلیس اظهار نمود: یك میلیارد پوند (۱.۲ میلیارد دلار) غذای اضافی در سه هفته گذشته خریداری شده و فشار شدیدی را به سوپرماركتها تحمیل كرده است. وی در یك كنفرانس مطبوعاتی از مردم خواست در هنگام خرید مسئولانه رفتار كرده و به دیگران هم فكر كنند.

با وجود این درخواستهای مكرر، قفسه های سوپرماركتهای بزرگ روز شنبه از گوشت، پاستا، غذاهای كنسروی و دستمال كاغذی خالی بود. برخی از فروشگاهها نگهبانان بیشتری گمارده و محدوده صف ویژه بوجود آورده اند.

دولت مقرراتی را برای محدود كردن تحویل مواد غذایی به سوپرماركتها وضع كرده تا به فروشگاهها برای تأمین تقاضای رو به افزایش كمك نماید.

در این بین ویدیویی از یك پرستار خسته مراقبتهای ویژه از كانال خبری بی بی سی پخش گردید كه نشان می داد بعد از آخر شیفت كاری خود و مواجهه با قفسه های خالی فروشگاه غرق در اشك شده بود. استفن پاویس، مدیر پزشكی سرویس بهداشت ملی انگلیس دراین باره اظهار نمود: همه ما باید از آنچه كه روی داده است، شرمسار باشیم. اینها افرادی هستند كه شاید در هفته های آینده نیاز داشته باشیم مراقب ما و عزیزان ما باشند.

جذب هزاران فروشنده در سوپرماركتهای انگلیس

سوپرماركتهای انگلیس، به دنبال شیوع كرونا كه سبب هجوم مردم برای خرید مایحتاج ضروری شده است، به منظور پاسخگویی به سیل خریداران هزاران نفر را استخدام می كنند.

شركتهای زنجیره ای تسكو، آسدا، الدی و Lidl اعلام نمودند به دنبال افزایش تقاضای خرید كه سبب خالی شدن سریع قفسه های كالا شده است، هزاران نفر را استخدام می كنند.

شركت تسكو كه بزرگترین سوپرماركت زنجیره ای انگلیس است، اعلام نمود ۲۰ هزار نفر را در شعبه هایش استخدام خواهد نمود تا حداقل در ۱۲ هفته آینده پاسخگوی افزایش بی سابقه تقاضای خرید مواد غذایی و سایر كالاهای مصرفی باشند.

ناتاشا آدامز، مدیر منابع انسانی تسكو در اطلاعیه ای اعلام نمود: صفحه مشاغل تسكو ۱۴۰ هزار بازدید داشته و در ایام آینده هزاران همكار جدید به ما خواهند پیوست.

انگلیس همچنان شاهد خرید وحشت زده مردم است كه از زمان گسترش شیوع بیماری كووید ۱۹، سبب خالی شدن قفسه سوپرماركتها شده است و سوپرماركتها از موج خرید وحشت زده مردم تحت فشار شدیدی قرار گرفته اند.

سوپرماركتهای انگلیس برای مقابله با موج خرید وحشت زده، برای میزان خرید كالاها توسط مصرف كنندگان محدودیت گذاشته اند.

شركت آسدا اعلام نموده از میان افرادی كه شغلشان را به علت شیوع كرونا از دست داده اند، بیشتر از پنج هزار كارمند موقت استخدام می كند.

شركت الدی هم به دنبال پر كردن پنج هزار پست شغلی موقت بوده و چهار هزار كارمند دائم برای فروشگاهها و مراكز توزیع خود استخدام می كند.

شركت Lidl هم با اشاره به اذحام بیش از اندازه خریداران، اعلام نمود حدود ۲۵۰۰ نفر را به صورت موقتی برای حضور در ۸۰۰ شعبه خود در انگلیس استخدام خواهد نمود.