ستاری مطرح كرد فعالیت چند شركت دانش بنیان برای ساخت كیت تست كرونا

به گزارش زیپو كالا معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بازدید از شركت های دانش بنیان پارك علم و فناوری استان خراسان رضوی اظهار داشت: هم اكنون چند شركت دانش بنیان در ساخت و تامین ملزومات مقابله با كرونا فعالیت می نمایند و الان همه بخش های كشور همچون زیست بوم نوآوری، عزم خودرا برای مقابله با این بیماری جزم كرده اند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، واحدهای فناوری و شركت های دانش بنیان مستقر در پارك علم و فناوری خراسان رضوی، دستاوردهای دانش بنیان خودرا به سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ارائه كردند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در دومین بخش از سفر به مشهد مقدس با اشاره به توانمندی كشورمان در تولید داروهای زیست فناور اظهار داشت: ۲۲ داروی زیست فناور ایران ساخت در كشور تولید می شود و كشورمان را قطب بی بدیل منطقه در توسعه فناوری های دارویی كرده است.
ستاری با اشاره به نقش چشم گیر زیست فناوری در فعالیت شركت های دانش بنیان افزود: ۶۰۰ شركت در حوزه زیست فناوری در كشور فعال می باشند و از این حیث رتبه سوم آسیا را در اختیار داریم و باید زمینه صادرات بیشتر این محصولات را فراهم نماییم.
مقابله با كرونا به كمك شركت های دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به توانمندی شركت های دانش بنیان برای ساخت تجهیزات و ملزومات پیشگیری، تشخیص و مقابله با كرونا اضافه كرد: هم اكنون چند شركت دانش بنیان در مورد ساخت كیت تست كرونا در حال فعالیت هستند.
ستاری همچینین با اشاره به توانمندی ساخت ماسك های نانوفیلتر توسط شركت های دانش بنیان داخلی، اظهار داشت: هم اكنون برخی از شركت های دانش بنیان داخلی ضمن این كه نیاز كشور به الیاف و فیلترهای نانو را تامین می كنند، تجهیزات ساخت این محصولات را صادر كنند. این شركت ها در تامین ملزومات پزشكی نقشی مهم دارند و همه بسیج شده اند تا كشور را در مقابله با بیماری كرونا یاری كنند.
وی با اشاره به عزم جدی زیست بوم نوآوری برای مقابله ویروس كرونا، اظهار داشت: شركت های دانش بنیان فعال در حوزه محصولات سلامت توانمندی های خوبی دارند و جزو چند كشور اول منطقه در این عرصه هستیم. در ارتباط با اتفاقات اخیر، ماسك های نانو در حال تولید هستند. تنها چند كشور در دنیا می توانند دستگاه های فیلترهای استریل نانو را بزنند و ایران یكی از این كشورها است.
ستاری با اشاره به اینكه در تمامی حوزه ها تعداد قابل توجهی شركت دانش بنیان داریم، افزود: در چند روز گذشته قرارداد حدود پنج میلیون ماسك به كمك شركت های دانش بنیان بسته شده است؛ این ماسك ها برای كادر پزشكی درمانی استفاده می شود تا آنان در این بحث مشكل خاصی پیدا نكنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ضمن تاكید بر اینكه اتفاقات مربوط به ویروس كرونا باید فقط توسط كمیته تعیین شده اطلاع رسانی شود، اظهار نمود: در زمینه تولید مشكلی وجود ندارد.
بازدید از پارك علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشكی
در ادامه این سفر یك روزه، پروسه توسعه پارك علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشكی و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری كلید خورد.
راه اندازی این پارك علم و فناوری در مساحت پنج هكتار شروع شده است و خدمات شتابدهی، استقرار، مشاوره، سرمایه گذاری و آزمایشگاه را در اختیار واحدهای فناور و استارتاپ ها قرار می دهد.
هم اكنون بیشتر از ۹۰ واحد فناور مستقر در پارك علم و فناوری سلامت و مركز رشد واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشكی مشهد مقدس، خدمات و محصولاتشان را در حوزه دارو، تجهیزات پزشكی و فناوری اطلاعات و ارتباطات به مرحله تجاری سازی می رسانند و عرضه می كنند.
در این پارك علم و فناوری رویدادهای حمایتی و ترویجی مختلفی همچون چهار رویداد استارتاپ ویكند در حوزه داروهای مبتنی بر طب سنتی، متریال های پزشكی و ژنتیك برگزار شده است.
پنج شركت فناور از مركز رشد وارد فضای پارك علم و فناوری شده اند و فعالان خلاق و دانش آموخته دیگر نیز در حوزه های پزشكی، دارویی و سلولی ایده هایشان را در این مركز به محصول اولیه تبدیل می كنند.

منبع: