فراخوانی برای استقرار شركتهای دانش بنیان در پردیس كارآفرینی

زیپو كالا: فراخوان پذیرش و واگذاری اراضی در فاز سوم پارك فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بعنوان یكی از فازهای توسعه ناحیه نوآوری پردیس، منتشر گردید.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، متقاضیان می توانند تا تاریخ ۵ اسفند ماه امسال درخواست پذیرش و عضویت خودرا ثبت كنند.
مطابق فراخوان انتشار یافته، «واحدهای تولیدی با محصولات دارای فناوری پیشرفته (Hi-tech) كه ارزش افزوده محصولاتشان بالا و تولیدشان مبتنی بر نیروی متخصص باشد و تولید انبوه و حجیم نداشته باشند»، «واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) صنایع -كه تولیدات آن­ها در مناطقی بیرون از پارك صورت می ­گیرد» و «آزمایشگاه ها، كارگاه ها و فب لب های خاص كه خدماتی با فناوری پیشرفته ارائه می كنند» از واحدهای فناور و دانش بنیان، واجد شرایط برای عضویت و استقرار در پارك فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند.
همین طور هولدینگ های بزرگ صنعتی و سرمایه گذاری می توانند كمپ های تخصصی خودرا برمبنای ضوابط پارك مستقر كنند.
حوزه های دارای اولویت برای پذیرش شركت ها
برای پذیرش و عضویت شركت های جدید، متقاضیانی كه در حوزه های «تجهیزات پزشكی پیشرفته»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «الكترونیك، كنترل و ابزار دقیق» و «ارائه خدمات آزمایشگاهی و كارگاهی با فناوری پیشرفته» فعالیت می نمایند، در اولویت واگذاری خواهند بود.
مساحت زمین قطعات قابل واگذاری و شرایط پرداخت وجه زمین مطابق اعلام فراخوان، صرفا تعداد ۳۵ قطعه از كل قطعات موجود در پردیس كارآفرینی (فاز ۳)، در این طرح قابل واگذاری است.
حداقل مساحت قابل واگذاری ۵۵۰ متر مربع و حداكثر ۲۵۰۰ مترمربع اعلام شده است. در صورت احراز نیاز شركت ها، امكان واگذاری قطعات به صورت تجمیعی و حداكثر تا سقف ۵۰۰۰ مترمربع نیز وجود خواهد داشت و قیمت قطعات برمبنای عواملی ازجمله دسترسی ها، موقعیت، متراژ و…، متغیر خواهد بود.
برمبنای اعلام معاونت علمی، مراسم كلنگ زنی و آغاز عملیات آماده سازی اراضی این فاز از پارك فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری كه ۲۱ هكتار وسعت دارد و با نام «پردیس كارآفرینی» شناخته می شود، در شهریور ماه امسال انجام شد.

منبع: