مدیركل استاندارد تهران هشدار داد سوسیس و كالباس دهكده پروتئین غیراستاندارد است

به گزارش زیپو كالا مدیركل استاندارد تهران با تاكید بر اینكه تولید فرآورده های گوشتی در محل عرضه و واحدهای صنفی بدون دریافت پروانه استاندارد ممنوع می باشد، اظهار داشت: سوسیس و كالباس برند ˮدهكده پروتئینˮ غیراستاندارد است.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره كل استاندارد استان تهران، محمودرضا طاهری با اشاره به الزامی بودن استاندارد انواع فرآورده های گوشتی ازقبیل سوسیس، كالباس، ژامبون وانواع برگر اظهار داشت: تولیداین محصولات در محل های عرضه و واحدهای صنفی ممنوع و جرم است ودرصورت مشاهده مطابق مقررات اقدام خواهد شد.
طاهری تصریح كرد: واحد صنفی دهكده پروتئین، علیرغم اخطارهای مكرر اداره كل استاندارد استان تهران، در خصوص طی مراحل قانونی جهت دریافت پروانه كاربرد علامت استاندارد، همچنان بدون مجوز مبادرت به تولید فرآورده های گوشتی در محل عرضه خود می كند و با تبلیغات و اغوای افكار عمومی در شبكه های مجازی، باعث گمراهی شهروندان می شود.
این مقام مسؤول افزود: علیرغم اطلاع رسانی های مكرر مسؤولان استاندارد در خصوص ناسالم بودن فرآورده های گوشتی كه در واحدهای صنفی و فروشگاه ها تولید و عرضه می شوند، هنوز شاهد مصرف و اقبال شهروندان از این محصولات غیراستاندارد هستیم.
مدیركل استاندارد تهران همچنین، در مورد ممنوعیت تولید فرآورده های گوشتی در فروشگاه‎ های زنجیره ای و بزرگ، اظهار داشت: مراتب طی نامه ای به مراكز عرضه بزرگ و زنجیره ای در استان اطلاع رسانی و ابلاغ گردیده است.