نیم میلیارد انسان كار با درآمد كافی ندارند

به گزارش زیپو كالا گزارش جدید سازمان ملل نشان داده است كار با درآمد پایین در حال تبدیل به یك معضل جدی است.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، سازمان ملل در گزارشی اعلام نمود كه هم اكنون بیشتر از ۴۷۳ میلیون نفر در جهان زندگی می كنند كه میزان درآمدهای شغلی آنها به میزان كافی برای پاسخگویی به هزینه های زندگی آنها نیست.
انتظار می رود كه سال جاری یكی از بدترین سال ها برای بازار كار در سطح جهان طی یك دهه اخیر باشد؛ به صورتی كه سازمان جهانی كار پیشبینی كرده است سال جاری ۱۹۰ میلیون نفر در سطح جهان از كار خود بی كار شوند كه این رقم ۲.۵ میلیون نفر بیشتر از رقم ثبت شده در سال قبل است.
هم اكنون ۵.۷ میلیارد نفر در سراسر جهان كار می كنند كه خیلی از آنها حقوق كافی را دریافت نمی كنند. گای رایدر، مدیر سازمان جهانی كار در همین رابطه اظهار داشت: برای میلیون ها انسان عادی حالا یافتن كاری برای رسیدن به زندگی بهتر دشوار شده است. رایدر در ادامه سخنانش با اشاره به باقی ماندن مشكل فرصت های نابرابر شغلی در سطح جهان اظهار داشت: خیلی از كشورها با وجود داشتن نیروی انسانی ماهر و مستعد، ظرفیت لازم برای بهره بردن از آنها در تقویت اقتصاد خویش را ندارند.
به قول سازمان ملل هم اكنون ۶۳۰ میلیون نفر در جهان در فقر زندگی می كنند ( طبق تعریف سازمان ملل خط فقر به درآمد كمتر از ۳.۲ دلار در روز اطلاق می شود) و با وجود روند نسبتا موفق در مقابله با فقر، تلاشهای بیشتری تا رسیدن به عدالت شغلی لازم خواهد بود.
طبق اعلام بانك جهانی، در میان سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ بیشتر از ۸۰۲ میلیون نفر در ۱۵ كشور از فقر خارج شده اند. در ۱۱۴ كشور جهان هم فقر مطلق ریشه كن شده است. هم اكنون ۸۵ درصد فقیران در جهان در دو منطقه صحرای آفریقا و جنوب آسیا زندگی می كنند.