مدیر عامل جدید گروه توسعه ملی منصوب گردید

زیپو كالا: امیر تقی خان تجریشی بعنوان مدیرعامل جدید گروه توسعه ملی منصوب گردید.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، سیدمهدی سدیدی كه قبل از این مسئولیت مدیر عاملی این مجموعه اقتصادی را بر عهده داشت، در مراسم معارفه امیر تقی خان تجریشی اظهار داشت: گروه توسعه ملی یكی از پهناورترین هلدینگ های كشور از نظر تعداد شركت ها و تنوع صنایع است.
وی با اشاره به اینكه كارنامه كاری این مجموعه به واسطه بورسی بودن شركت ها روشن و شفاف است، افزود: شركت ابریشم كاشان بعد از دو دهه توقف فعالیت، احیا و شركت ایران پوپلین نیز از زیان خارج شده است.
بگفته وی، در شرایط رشد كنونی اقتصاد و باتوجه به اینكه گروه توسعه ملی در صنایعی فعالیت دارد كه در رقابت با بخش خصوصی بوده، حجم تولید كل گروه ۱۱ درصد و میزان فروش آن ۵۰ درصد افزایش یافته است.
در ادامه جلسه، امیر تقی خان تجریشی نیز اظهار نمود: این هلدینگ بر ستون های شركت های زیرمجموعه خود استوار شده است؛ بدین سبب ایجاد هم افزایی میان شركت های تابعه می تواند به پیش برد اهداف و چشم اندازهای گروه توسعه ملی كمك شایانی كند.
مدیرعامل گروه توسعه ملی، بیان كرد: یك شركت به مثابه یك موجود زنده است و حیات آن بدون آگاهی از روندها، اهداف و برنامه های پیشین میسر نیست؛ به همین دلیل، استفاده از تجربیات گذشته راهگشای آینده است.
گفتنی است، شركت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، یكی از شركت های چند رشته ای با سرمایه بالغ بر ۱۶۲۵ میلیارد تومان است كه سهامدار عمده پتروشیمی شازند، بانك اقتصاد نوین و شركت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدكو) و توسعه صنایع بهشهر است.
بانك ملی نیز همچون سهامداران عمده این شركت است.

منبع: