طی هفته گذشته تقاضای اضافه و كاذبی در بازار طلا نداشتیم

به گزارش زیپو كالا طبق اعلام نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با عنایت به این كه قیمت انس جهانی در طول هفته افزایش داشته اما در انتها هفته، به قیمت های ابتدایی خود بازگشت؛ اما به دنبال رشد قیمت ارز، قیمت سكه و طلا هم در بازار داخلی در هفته اخیر افزایشی بوده است.
محمد كشتی آرای در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: تغییرات قیمت انس جهانی در طول یك هفته بدین صورت بوده است كه در ابتدای هفته قیمت آن ۱۵۷۲ دلار بوده و تا ۱۵۸۲ دلار نوسان داشت اما قیمت آن در امروز (جمعه) باردیگر به حالت اولیه خود در ابتدای هفته بازگشته و ۱۵۷۱ دلار قیمت دارد. این درحالی است كه در بازار داخلی، قیمت سكه در روز شنبه با چهار میلیون و ۹۰۵ هزار تومان آغاز شد و تا امروز به پنج میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده و ۱۵۰ هزار تومان در طول هفته گذشته افزایش قیمت داشته است. تنها عامل افزایش قیمت سكه، افزایش قیمت ارز بوده است.
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه كرد: به عبارتی در هفته گذشته قیمت ارز رشد صعودی داشته كه سبب شده قیمت سكه و طلا هم تحت تاثیر آن، افزایشی باشد. این درحالی است كه بازار داخلی كشور در حالت ركود قرار داشته و معاملات و سطح آن به علت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیهم) به پایین ترین حالت خود رسیده و سبب كاهش تقاضا و كم كرد و ستدها شده است؛ ازاین رو تقاضای اضافه و كاذبی در بازار وجود نداشته كه سبب افزایش قیمت ها شود و این افزایش قیمت سكه و طلا تنها ناشی از افزایش قیمت ارز بوده است.
وی اعلام نمود: در ابتدای هفته قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار، حدود ۵۰۰ هزار تومان بوده و در انتها هفته با ۱۵ هزار تومان افزایش به ۵۱۵ هزار تومان رسیده است. سكه های یك گرمی تغییر خاصی نداشته است و در ابتدای هفته ۹۳۰ هزار تومان بوده و تا آخر هفته هم همان ۵۳۰ هزار تومان باقی مانده است. همینطور نیم سكه هم از ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسیده و ربع سكه هم حدود ۷۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.