محبی نیا: آیا سرنوشت بودجه باید در نمازجمعه تهران و مشهد مشخص شود؟

زیپو كالا: یك عضو كمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ با تاكید بر لزوم پرداخت مالیات از جانب پزشكان، سلبریتی ها، نهادها و آستان ها، اظهار داشت: آیا سرنوشت بودجه باید در نمازجمعه تهران و مشهد مشخص شود؟
جهانبخش محبی نیا در گفتگو با ایسنا با اشاره به برخی انتقادات به لایحه بودجه سال آینده، اظهار داشت: اگر در اواخر جنگ كه ما نمی توانستیم بجنگیم كسی بیانیه می داد كه ما توان جنگ نداریم، این به مفهوم سقوط نظام بود. نمایندگان عضو كمیسیون تلفیق هم با درك واقعیات، كلیات لایحه بودجه سال آینده را در كمیسیون به تصویب رساندند، اما به جای اینكه آنها را تشویق كنند كه به دشمن علامت مثبتی نشان ندادند اسامی موافقان كلیات را بعنوان خائن در سایت ها منتشر نمودند.
وی با بیان این كه كمیسیون تلفیق حتما نسبت به واقعی كردن درآمدها در بودجه اقدام خواهد كرد، بیان كرد: آیا اگر ما در این اوضاع كلیات بودجه را رد می كردیم كار درستی بود؟ آیا این باعث افزایش یاس و ناامیدی نمی شد؟ ما به جای این كه بگوییم از تصویب بودجه عاجز هستیم كلیات بودجه را تصویب كردیم و می گوییم كه باید منابع و مصارف را واقعی نماییم.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تكاب در مجلس با طرح این سوال كه آیا باید سرنوشت بودجه در نمازجمعه تهران و مشهد بسته شود؟ تصریح كرد: بودجه یك امر فنی است؛ هر چند پیامد سیاسی و فرهنگی دارد. ما باید تمام اعداد و ارقام آنرا مورد بررسی قرار دهیم. آقای نوبخت به هیچ وجه نگفت كه رئیس جمهور می خواهد استعفا كند؛ بلكه ایشان برای نمایندگان حرمتی قائل شد و یكسری واقعیت های داخلی و بین المللی را كه البته امیدوار كننده بود در اختیار نمایندگان قرار داد.
این عضو كمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ درباره ی وضعیت درآمدهای مالیاتی در بودجه، خاطرنشان كرد: در لایحه بودجه سال آینده ۱۹۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیشبینی شده كه پرداخت آن به آسانی صورت نمی گیرد. كسانی كه شعار جدایی نفت از بودجه را سر دادند باید پایه های مالیاتی را گسترش دهند و این به مفهوم حذف معافیت هاست. ما ظرفیت لازم را برای افزایش نرخ مالیات نداریم و از پزشكان و سلبریتی ها گرفته تا همه دستگاه ها و نهادها و آستان ها باید تن به پرداخت مالیات بدهند.
محبی نیا افزود: مجلس در اینباره اراده لازم را دارد، اما متاسفانه جرات این كار را نداریم و تا زمانی كه چنین شرایطی حاكم باشد جدایی نفت از بودجه شعاری بیش نیست؛ چون كه همه ما بوی نفت می دهیم.