آخرین قیمت سكه، طلا و ارز در بازار

زیپو كالا: قیمت انواع سكه در بازار امروز هم افزایش و هم كاهش قیمت را تجربه كرد، در صورتیكه قیمت ارز در صرافی های مجاز بانك مركزی نسبت به روز گذشته ثابت ماند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، قیمت سكه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (دوشنبه) ۷۵ هزار تومان افزایش یافته و چهار میلیون و ۵۴۰ هزار تومان عرضه می شود. سكه تمام طرح قدیم نیز ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته و چهار میلیون و ۵۲۰ هزار تومان قیمت دارد.
برمبنای اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، نیم سكه دو میلیون و ۳۴۰ هزار تومان، با ۱۰ هزار تومان كاهش قیمت نسبت به روز گذشته، ربع سكه یك میلیون و ۴۳۰ هزار تومان ( ۲۰ هزار تومان كاهش قیمت نسبت به روز یكشنبه) و سكه گرمی ۹۱۰ هزار تومان بدون تغییر داد و ستد می شود.
اما هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۴۶۲ هزار تومان در طلافروشی ها فروخته می شود. آخرین قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی نیز ۱۴۸۳ دلار گزارش شده است.
دلار ثابت ماند
بازار ارز در ایام اخیر به ثبات رسیده و از روز گذشته قیمت ها در این بازار ثابت شده است. بر همین مبنا امروز (دوشنبه) نیز قیمت خرید دلار در صرافی های مجاز بانك مركزی ۱۲ هزار و ۸۸۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۲ هزار و ۹۸۰ تومان است.
از طرف دیگر قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ها به ۱۴ هزار و ۱۵۰ تومان رسیده و قیمت فروش آن نیز ۱۴ هزار و ۲۵۰ تومان شده است. با عنایت به این قیمت گذاری صرافی ها، دلار هنوز وارد كانال ۱۳ هزار تومان نشده، اما در مرز آن قرار دارد. همین طور امروز بانك ها هر دلار آمریكا را با قیمت ۱۲ هزار و ۷۳۵ تومان و هر یورو را ۱۴ هزار و ۵۲ تومان می خرند.
ارز مسافرتی نیز در بانك ها هنوز گران تر از قیمت ارز در صرافی هاست؛ به طوریكه قیمت هر یوروی مسافرتی با احتساب كارمزد بانك و بانك مركزی به حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان می رسد.

منبع: