رئیس كل گمرك جمهوری اسلامی ایران: دریافت خدمات گمركی بوسیله موبایل

به گزارش زیپو كالا ایسنا/بوشهر رئیس كل گمرك جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مرزها و بنادر باید فرصت باشند، پس گمرك با استفاده از پتانسیل های قانونی تلاش دارد ساكنان استان های مرزی و بنادر از مزیت ها و فرصت های موجود استفاده كنند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، سید مهدی میراشرفی پنج شنبه شب در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر عنوان كرد: هم اكنون گمرك تحت موبایل قرار گرفته و یك سری از خدمات و سرویس های گمرك بوسیله موبایل قابل انجام است.
وی افزود: تلاش ما این است كه افراد از هر كجا و در هر زمانی بتوانند خدمات خودرا با تلفن همراه دریافت نمایند.
این مسئول با اشاره به تولید پلمپ هوشمند با استفاده از توان داخلی اظهار داشت: هم اكنون از پلمب های سنتی فاصله گرفته ایم و در كلیه گمركات از پلمب های مجهز به تراشه هوشمند استفاده شده كه با به كارگیری پلمب های هوشمند امكان رصد و كنترل محموله‎های گمركی در جاده‎ها نیز فراهم گشته است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اشاره كرد: در مواقع حساس مرزها مورد تهدید قرار می گیرند، اما مرزها و بنادر باید فرصت باشند، پس گمرك با استفاده از همه پتانسیل های قانونی تلاش دارد تا ساكنان استان های مرزی و بنادر از مزیت ها و فرصت های موجود استفاده كنند.
میراشرفی بیان كرد: در جنوب كشور یك هزار و ۷۰۰ كیلومتر مرز ساحلی وجود دارد كه وجود این سواحل بزرگترین مزیت بوده و می تواند در زمینه ترانزیت و تجارت كمك بسیار خوبی برای مرزنشینان باشد.
وی اشاره كرد: تمامی تلاش گمرك تقویت معیشتی مرزنشینان از مسیرهای قانونی می باشد كه در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم كرد.
رئیس گمرك ایران اظهار نمود: برای تحقق یكی از مطالبات مهم فعالان تجاری استان بوشهر بعد از سال‎ها اعطای معافیت سود بازرگانی ۲۰ درصدی به شناورهایی كه از كشورهای حاشیه خلیج فارس به بوشهر كالا وارد می كردند، اجرایی شد.

منبع: