چراغ سبز بازار سرمایه در اولین روز هفته

زیپو كالا: شاخص بورس تهران نسبت به هفته گذشته با رشد ۳۳۵۷ واحدی همراه بود و تعداد و ارزش معاملات نیز به نسبت هفته گذشته افزایش یافت كه در این میان شركت مپنا بیشترین تاثیر را در رشد و شركت پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر را در منفی شدن شاخص داشت.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، با به انتها رسیدن معاملات در بازار بورس و اوراق بهادار تهران، روند افزایشی بازار حفظ شد و امروز (شنبه) شاخص كل بازار با رشد ۳۳۵۷ واحدی نسبت به هفته گذشته به ۳۱۴ هزار و ۵۸۷ رسید.
از طرف دیگر، شاخص كل با معیار هم وزن نیز امروز افزایشی بود و به ۹۴ هزار و ۸۲۰ رسید كه نسبت به آخرین روز هفته گذشته، رشد ۱۹۳۹ واحدی را نشان میدهد.
ارزش بازار امروز به بیشتر از یك میلیون و ۱۴۸ هزار میلیارد تومان رسید كه نسبت به هفته گذشته حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان بیشتر شده است.
بازار بورس و اوراق بهادار تهران در حالی در روند رشد قرار گرفته كه تعداد معاملات نیز امروز نسبت به آخرین روز هفته گذشته با افزایش همراه بوده است؛ به طوریكه معامله گران بورس امروز ۴۲۳ هزار معامله به ارزش ۱۶۱۴ میلیارد تومان انجام دادند، در صورتیكه آمار روز چهارشنبه هفته گذشته حاكی از انجام ۳۹۲ هزار معامله به ارزش ۱۵۶۰ میلیارد تومان بوده است.
امروز گروه مپنا بیشتر از شركت های دیگر شاخص بورس را بالا بردند و بعد از آن مخابرات ایران، شركت ارتباطات سیار ایران، پتروشیمی مبین، پتروشیمی نوری و بانك ملت بیشترین تأثیر را در مثبت شدن شاخص داشتند.
در مقابل شركت پالایش نفت اصفهان تاثیر بد بر شاخص گذاشت.
همین طور بانك ملت، بانك تجارت، ماشین سازی اراك، بانك اقتصاد نوین سایپا، ایران خودرو و پالایش نفت اصفهان بعنوان نمادهای پربیننده در بورس اوراق بهادار تهران ثبت شده اند.
امروز در فرابورس نیز شاخص همچون آخرین روز هفته گذشته افزایشی بود و با رشد ۳۱ واحدی به رقم ۴۰۹۲ واحد رسید.
در فرابورس امروز، معامله گران ۲۸۵ هزار معامله به ارزش ۱۰۵۶ میلیارد تومان انجام دادند كه نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته تعداد معاملات با كاهش همراه بوده، اما ارزش آن افزایش یافته است.
امروز شركت ذوب آهن اصفهان بالاترین تأثیر را در مثبت شدن شاخص فرابورس داشت و در مقابل پتروشیمی زاگرس عامل افت شاخص در فرابورس شد.
گروه صنایع كاغذ پارس، شركت سهامی ذوب آهن اصفهان و توسعه و عمران استان كرمان، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و بانك دی از نمادهای پربیننده امروز در فرابورس بودند.

منبع: