مك دونالد به خاطر كم حقوق دادن نقره داغ شد!

زیپو كالا: دادگاهی در كالیفرنیا، مك دونالد را به سبب پرداخت حقوق پایین به كاركنانش ۲۶ میلیون دلار جریمه كرد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از رویترز، دادگاه كالیفرنیا به سبب شكایت ۳۸ هزار نفر از كاركنان مك دونالد از این شركت به سبب پایین بودن سطح دستمزدها، ضمن گردنگیر مك دونالد به پرداخت هزینه های حساب نشده كاركنان، آنرا ۲۶ میلیون دلار جریمه كرد.
مك دونالد در اطلاعیه ای اعلام نمود كه شرایط كاری در شعباتش در ایالت كالیفرنیا با قوانین ایالتی مطابق است اما گفته كه تلاش می كند شعبه های آن انطباق بیشتری با قوانین دستمزد و ساعت كاری در كالیفرنیا پیدا كنند.
دوازدهم نوامبر امسال بعضی از اعضای اتحادیه داخلی كارگران میشیگان، مك دونالد را به سوءاستفاده از كاركنانش متهم كردند. در شكایتی دیگر، كاركنان این فست فود زنجیره ای در شهر شیكاگو اعلام نمودند كه مدیران مك دونالد از آنها به میزان كافی برای محافظت در مقابل حملات مشتریان عصبانی حمایت نمی كنند.
هم اكنون مك دونالد حدود ۱۴ هزار شعبه در آمریكا دارد كه معادل ۳۶ درصد كل شعبات این برند در سراسر جهان است.
در ماه های اخیر مك دونالد با مشكلات گسترده ای روبه رو شده است به شكلی كه اوایل ماه نوامبر امسال، استیو ایستربروك، مدیر عامل قبلی آن به سبب فساد اخلاقی بركنار شد و جای خودرا به كریس كمپسینسكی داد. به دنبال تصمیم دادگاه برای جریمه مك دونالد، ارزش سهام این برند در بازار بورس با ۰.۶۴ درصد كاهش به ۱۹۱.۸۹ دلار رسید.
مك دونالد كه در سال ۱۹۴۸ توسط برادران مك دونالد در شهر سن برناردینو كالیفرنیا تاسیس شد در گزارش امسال برندهای فوربس بعنوان نهمین برند باارزش جهان و با ارزش ترین برند غذایی در آمریكا و جهان ارائه شد. مقر اصلی مك دونالد در شهر شیكاگو قرار دارد.

منبع: