معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان خبر داد همكاری وزارت ارتباطات و صدا و سیما در اجرای طرح احمدی روشن

به گزارش زیپو كالا معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان با تاكید بر اینكه تفاهم نامه مشترك سازمانی مساله محوری كه امروز با وزارت ارتباطات و صدا و سیما به امضا رسیده است، در جهت اجرای طرح احمدی روشن بوده است، اظهار داشت: در این طرح هسته های نخبگانی در جهت رفع نیازهای كشور تشكیل می شود.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، حمیدرضا سالاریه امروز در مراسم امضای تفاهم نامه مشترك سازمانی مسئله محور كه در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، با اشاره به اینكه این تفاهم نامه میان بنیاد ملی نخبگان با سازمان صدا و سیما و وزارت ارتباطات منعقد می شود، اضافه كرد: سوژه این تفاهم نامه همكاری در طرح شهید احمدی روشن است كه این طرح به ابتكار بنیاد ملی نخبگان و با همكاری بعضی از دستگاه ها در حال اجراست.
وی طرح احمدی روشن را طرحی در امتداد توانمندسازی استعدادهای برتر در دوره های كارشناسی ارشد و دكتری دانست و تصریح كرد: در این طرح استعدادهای برتر در امتداد حل مسئله و رفع نیازها و چالش های شركت مشاركت می كنند.
معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان اشاره كرد: بنیاد ملی نخبگان نیز از بدو تاسیس توانمندسازی استعدادهای برتر را در دستور كار خود قرار داده است.
سالاریه با اشاره به اینكه توانمندسازی استعدادهای برتر در امتداد حل مسئله و نیازهای كشور با همكاری اساتید خبره صورت می گیرد، اشاره كرد: این روش یكی از به روزترین روش های تعلیم و تربیت و توانمندسازی نخبگان است. چونكه علاوه بر آنكه استعدادهای برتر توانمند می شوند، آنها را با فرصت های شغلی و چالش های كشور آشنا می كند. ضمن آنكه دستگاه های متقاضی نیز با استعدادهای برتر آشنا خواهند شد.
وی با اشاره به اینكه طرح احمدی روشن از دو سال قبل اجرایی شده است، اظهار نمود: در این دوره ها بخشنامه ها و روال های اجرایی آن تدوین شد و از دستگاه ها درخواست شد كه نیازمندی های خودرا برای ما ارسال نمایند. هم اكنون هسته های نخبگانی كه در این طرح از دور اول تشكیل شده اند، آماده تشكیل شركت های دانش بنیان هستند.
سالاریه یكی از اضلاع اجرای این طرح را دستگاه های وزارت ارتباطات و صدا و سیما دانست و اظهار داشت: بر این اساس در جلسه امروز تفاهم نامه های مشتركی با این دستگاه ها در امتداد اجرای طرح احمدی روشن منعقد می شود.