مهر خبر می دهد قسمتی از سهام هپكو همچنان در اختیار مالك فاقد صلاحیت

زیپو كالا: در صورتیكه بدلیل فقدان صلاحیت درمالك قبلی هپكو، سهام این شركت با وكالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات كدال مالك اولیه همچنان قسمتی از سهام را در اختیار دارد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، در صورتیكه بدلیل فقدان صلاحیت مالك قبلی شركت هپكو بعنوان سهام دار عمده، سهام این شركت به صورت بلاعزل به سازمان خصوصی سازی واگذار شد اما طلاعات سایت «كدال» (سامانه شفاف سازی اطلاعات شركت های بورسی) نشان میدهد كه حدود ۲ درصد از سهام این شركت همچنان در اختیار مالك اولیه قرار دارد. این در صورتیكه مسئولان اعلام نمودند كه هم اكنون سازمان خصوصی سازی با اعطای وكالت بلاعزل از سوی سهامدار قبلی روال قانونی برای واگذاری هپكو به سهامدار جدید را طی می كند، اما بررسی اطلاعات سایت كدال نشان میدهد در تاریخ ۱۴ آبانماه ۵۹.۰۱ درصد سهام هپكو به سازمان خصوصی بازگشته و ۱.۷ درصد سهام همچنان در اختیار مالك اولیه قرار دارد.
در همین ارتباط، علی اكبر كریمی، نماینده مردم اراك و عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به رئیس سازمان خصوصی سازی كه در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته، خواهان شفاف سازی این سازمان درباب اختلاف موجود میان سهام انتقال یافته و همین طور برآورد میزان خسارات وارده در اثر عدم انتقال این میزان از سهام شده است. در بخش از نامه نماینده اراك به رئیس سازمان خصوصی سازی آمده است، با عنایت به مصوبه هیأت واگذاری بنگاه های دولتی به بخش خصوصی در مورد بازگشت سهام اصلی شركت هپكو اراك به دولت جهت تعیین تكلیف مسائل مالی و حقوقی، این مصوبه برمبنای اطلاعات سایت كدال به اجرا درآمده و سهام شركت هیدرو اطلس به سازمان خصوصی منتقل گردیده است. در ادامه این نامه نیز به سوژه اختلاف در میزان سهام انتقالی اشاره شده و آمده است: با عنایت به اطلاعات ثبت شده ۵۹.۰۱ درصد سهام شركت هپكو كه متعلق به شركت هیدرواطلس بوده منتقل گردیده در حالی كه مقدار سهام شركت هیدرو اطلس ۶۰.۷۲ درصد می باشد. نماینده مردم اراك از رئیس سازمان خصوصی سازی درخواست كرده تا ضمن بررسی علت اختلاف موجود در میزان سهام انتقال یافته با سهام اولیه، نسبت به انجام حسابرسی ویژه از شركت هپكو به منظور تعیین خسارت وارده اقدامات لازم صورت پذیرد.
بر طبق این گزارش، مقرر است بزودی درباب واگذاری و تعیین تكلیف دو شركت هپكو و آذرآب تصمیم گیری شود. ضمن اینكه شنبه شب جلسه ای در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی انجام شد و تصمیماتی اتخاذ شده است.

منبع: