در معاملات امروز تالار شیشه ای بازهم خودرویی ها در بورس اول شدند

به گزارش زیپو كالا در نخستین روز معاملات بورس تهران در این هفته نماگرهای این بازار با افزایش مواجه گشتند. خودرویی ها همچون گروه هایی بودند كه توانستند عموما با رشد چهار درصدی مواجه شوند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، امروز (شنبه) شاخص كل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۲۵ واحد رشد كرد و به رقم ۳۰۵ هزار و ۸۵۸ واحدی رسید. همینطور شاخص كل هم وزن هم جهت با شاخص اصلی رشد ۵۶۲ واحدی را تجربه نمود و تا رقم ۸۶ هزار و ۲۵۱ بالا رفت.
شاخص آزاد شناور هم با ۱۲۵۳ واحد رشد مواجه گردید و تا رقم ۳۵۵ هزار و ۶۱۷ بالا رفت. شاخص بازار اول و دوم هر كدام به ترتیب ۵۵۴ و ۲۹۲ واحد رشد كردند.
ایران خودرو، بانك پاسارگاد، سایپا و بانك ملت بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخصهای بازار سرمایه داشتند؛ به نحوی كه هر كدام از نمادهای یاد شده به ترتیب ۱۴۵، ۱۳۵، ۱۰۸ و ۹۵ واحد روی شاخصهای بازار سرمایه تأثیر مثبت داشتند.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، بانك پارسیان و پالایش نفت اصفهان هم هر كدام به ترتیب ۱۰۷، ۹۶، ۷۰ و ۶۰ واحد روی شاخصهای بازار تأثیر كاهشی داشتند.
در گروه خودرو و ساخت قطعات امروز حجم معاملات به ۶۷۹ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش آن تا ۲۱۰ میلیارد تومان بالا رفت. تعداد معاملات هم تا عدد ۵۲ هزار و ۷۷۷ بالا رفت و بدین ترتیب این گروه بیشترین ارزش معاملات را شاهد بودند.

خودرویی ها اول شدند؛ بانك ها دوم
در خیلی از نمادهای شاخص ساز این گروه همچون سایپا، ایران خودرو و پارس خودرو و ریخته گری تراكتورسازی ایران شاهد رشد بیشتر از چهار درصد بودیم.
بانك ها در رتبه دوم از نظر ارزش معاملات قرار گرفتند؛ به صورتی كه ۶۹۱ میلیون سهم به ارزش بیشتر از ۱۱۷ میلیارد تومان در این گروه جابجا شد.
فلزات اساسی هم جزو گروه های پرمعامله امروز بودند در این گروه ۹۸ میلیون سهم به ارزش بیشتر از ۸۲ میلیارد تومان داد و ستد شد. در این گروه در نماد مس شهید باهنر در مقاطعی شاهد صف های فروش بودیم هرچند كه بیشتر سهم های گروه فلزات با رشد قیمت مواجه بودند.
در بورس تهران ۱۷۵ سهم با رشد قیمت و ۱۷۷ سهم با افت قیمت روبرو بودند. در فرابورس ایران هم تعداد نمادهای مثبت به ۱۱۵ و تعداد نمادهای منفی به ۹۱ رسید.
ارزش كل معاملات بورس تهران رقم ۱۲۰۷ میلیارد تومان را تجربه نمود و حجم معاملات از رقم دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی گذشت. همینطور تعداد معاملات این بازار عدد ۳۴۹ هزار و ۱۱۸ را به ثبت رساند.
آیفكس هم با رشد ۹.۵ واحد عدد ۳۸۹۴ را تجربه نمود. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۵۷۵۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. تعداد معاملات این بازار هم تا رقم ۲۴۹ هزار و ۲۴۹ بالا رفت.