كاهش ذخایر طلا و ارز تركیه تایید شد

به گزارش زیپو كالا بانك مركزی تركیه اعلام نمود: ذخایر ارزی این كشور با كاهش روبه رو شده است.

به گزارش زیپو كالا به نقل از خبرگزاری آناتولی، ذخایر طلا و ارز این كشور تا اختتام ماه سپتامبر به ۱۰۱.۱ میلیارد دلار رسیده است كه این رقم در مقایسه با رقم مشابه ماه قبل ۰.۴ درصد كاهش داشته است.
طبق اعلام بانك مركزی تركیه، میزان ذخایر ارزی این كشور در ماه سپتامبر با ۰.۸ درصد كاهش نسبت به ماه قبل به ۷۳.۸ میلیارد دلار رسیده است اما طی همین مدت حجم ذخایر طلای تركیه تقویت شده و با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۵.۹ میلیارد دلار بالغ شده است.
هر چند ذخایر طلا و ارز تركیه در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل با كاهش بیشتری روبه رو شده اما این رقم در مقایسه با سپتامبر سال قبل ۱۹ درصد افزایش پیدا كرده است. در سپتامبر ۲۰۱۸ ذخایر طلا و ارز تركیه با كاهش به ۸۴.۷ میلیارد دلار در یكی از پایین ترین سطوح ۵ سال اخیر خود قرار گرفته بود.
در دو سال اخیر اقتصاد تركیه به سبب تداوم جنگ داخلی در سوریه، مناقشه با آمریكا و بحران ارزی گرفتار نوسانات زیادی شده است. به دنبال حمله نظامی تركیه به مواضع نیروهای كرد در شمال سوریه، امریكا تحریم هایی مقابل تركیه اعمال كرد كه به سرعت منجر به ریزش لیر شد با این وجود بتازگی با توقف این عملیات، واشنگتن تحریم ها و تعرفه اضافی بر فولاد وارداتی خود از تركیه را لغو نمود.

منبع: