معاون سازمان راهداری به زیپو كالا خبر داد دو طرفه شدن محور مهران-ایلام، سایت ها نمی توانند بلیت اتوبوس بفروشند

زیپو كالا: معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از دو طرفه شدن محور مهران-ایلام از ۱۰ بامداد امروز آگاهی داد و اظهار داشت: سایت های فروش اینترنتی حق ندارند بلیت اتوبوس بفروشند و تنها شركت های حمل و نقلی می توانند این كار را انجام دهند و غیرقانونی بودن فروش اینترنتی بلیت اتوبوس توسط این سایت ها را به دادستانی اطلاع داده ایم.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، روز گذشته و پریروز اوج سفر بازگشت زوار اربعین از مرزهای چهارگانه بود، چونكه به ترتیب ۳۱۳ هزار نفر و ۳۴۴ هزار نفر در این روزها از عراق به كشور بازگشتند.
مهران قربانی – معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای – درباره ی آخرین وضعیت ترافیكی و جاده ای مرزهای چهارگانه و محورهای مواصلاتی آنها به ایسنا، اظهار نمود: روز گذشته و پریروز مسیرهای مواصلاتی مرزهای چهارگانه خصوصاً محور مهران – ایلام ترافیك بسیار سنگین تجربه كرد، چونكه در این روزها به ترتیب ۳۱۳ هزار نفر و ۳۴۴ هزار نفر از زوار از این مسیرها عبور كردند.
وی افزود: ساعت ۱۰ بامداد روز گذشته به سبب ترافیك بسیار سنگین در محور مهران – ایلام، این مسیر تا ۱۰ بامداد امروز یك طرفه شد و امروز محدودیت تردد در این راه را برطرف كرد.
قربانی با بیان این كه وضعیت ترافیكی مرزهای چهارگانه كشور و محورهای مواصلاتی آنها هم اكنون پایدار بدون مشكل و روان است، اظهار نمود: پیش بینی می شود بیشتر از ۴۰۰ هزار نفر از زوار ایرانی همچنان در عراق باشند كه طی امروز و فردا ۴۰۰ هزار نفرشان به كشور بازگشته و حدود ۵۰ هزار نفر دیگر از زوار پس از روز سه شنبه به ایران می آیند.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به این كه با عنایت به توزیع نرمال و متوازن سفر از طرف زوار مشكلات ترافیكی پارینه امسال به وجود نیامد، افزود: حدود ۷۰۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی كشور برای امروز و فردا درگیر خواهد شد و بقیه ناوگان اتوبوسی در كشور فعالیت می نمایند البته تابحال هیچ مشكلی در ارائه ی خدمات به دیگران مسافران وجود نداشت و با عنایت به محدودیت اتوبوس در این ایام كوتاه سفرها به صورت تجمیع شده از طرف شركت های حمل و نقلی برنامه ریزی شد. همین طور با عنایت به این كه مشكلی در تامین ناوگان اتوبوسی مورد نیاز زوار در ایام اوج سفر بازگشت آنها نداشتیم، طرح تردد اتوبوس ها از مرز مهران تا پایانه های معین در نظر گرفته شده لغو شد و اتوبوس ها مستقیما زوار را از مرز مهران به مقاصد نهایی شان جابه جا كردند.
او همینطور در پاسخ به سوالی در خصوص این كه بعضی از فروشنده های بلیت اتوبوس خصوصاً سایت ها در این ایام قیمت بلیت اتوبوس را به صورت غیرقانونی افزایش دادند، اظهار داشت: تمام سایت هایی كه بلیت می فروشند غیررسمی و غیرقانونی كار می كنند، چونكه آنها هیچ مجوزی از سازمان راهداری دریافت نكردند. بدین سبب تنها شركت های حمل و نقلی می توانند بلیت اتوبوس را به صورت اینترنتی یا حضوری بفروشند. در این راستا غیرقانونی و غیررسمی بودن فروش بلیت اتوبوس از طرف این سایت ها را به دادستانی اعلام نموده ایم تا با آنها برخورد شود.

منبع: