رییس اتحادیه كفاشان دست دوز تهران خبر داد: صادرات كفش ایرانی به كشورهای منطقه

به گزارش زیپو كالا رئیس اتحادیه كفاشان دست دوز تهران اظهار داشت: هم اكنون كفش ایرانی به كشورهایی همچون عراق، افغانستان، آذربایجان و روسیه صادر می شود.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، رسول شجری در نشست خبری ششمین نمایشگاه بین المللی امپكس، با تاكید بر اینكه صنعت كفش كشور پاسخگوی نیاز دو برابر جمعیت فعلی ایران است، اظهار نمود: صنعت كفش ایران با عنایت به میزان تولید و توانایی هایی كه دارد، در صورت تامین مواد اولیه می تواند نیاز ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت را پاسخ دهد.
وی افزود: هم اكنون نیز این صنعت به راحتی پاسخگوی بازار داخل ایران بوده و صادرات به كشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان و روسیه را نیز انجام می دهد.
رئیس اتحادیه كفاشان دست دوز تهران در مورد آمار واردات اشاره كرد: طبق آمار رسمی اعلام شده از طرف گمرك، سال قبل میزان واردات كفش ما در حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده است اما آمار اعلام شده از طرف كشورهای صادركننده به ایران ۷۰۰- ۸۰۰ میلیون دلار بوده است. اما طبق آمارها طی سال های اخیر ۶۱۰ میلیون دلار كاهش واردات داشته ایم و هیچ كمبودی هم در بازار دیده نشده است.
وی در مورد صادرات ایران نیز اظهار داشت: در سال ۹۶ میزان صادرات ما ۸۸ میلیون دلار به صورت رسمی و ۱۰۹ میلیون دلار به صورت غیر رسمی بوده است كه رقم غیررسمی آن در سال ۹۷ به ۱۷۰ میلیون دلار رسیده است.
شجری درباره نمایشگاه امپكس اظهار داشت: این نمایشگاه برای هشتمین سال متوالی انجام می شود. در هشت سال برگزاری این نمایشگاه، موفقیت های بسیاری حاصل و شرایط این صنعت را تغییر داده است. در سال ها گذشته فاصله بسیاری بین صنعت كیف و كفش ایران با موارد مشابه خارجی آن ایجاد شد؛ اما با برگزاری این هشت دوره نمایشگاه توانسته ایم همگام با فناوری روز دنیا، صنعت كیف و كفش ایران را به دنیا معرفی نماییم. در ضمن این چند دوره نمایشگاه ها كشورهای چین، تركیه، تایلند، آلمان، هند و پاكستان نیز حضور داشته اند.
وی اشاره كرد: یكی از خاصیت هایی كه این نمایشگاه ها توانسته طی این هشت سال حفظ كند این است كه هیچ شركت خارجی اجازه عرضه و ورود محصولات كشور خودرا ندارد و هدف ما تنها صرف تولید است و تمام شركت كنندگان تولیدكننده هستند. مصوبه ستاد بر این اساس است كه تنها از این شركت های خارجی تكنولوژی، ماشین آلات، مواد اولیه و طراحی ها را دریافت نماییم.
رئیس اتحادیه كفاشان دست دوز تهران اعلام نمود: ششمین نمایشگاه بین المللی چرم، كیف، كفش و صنایع وابسته از ۲۹ مهرماه لغایت ۲ آبان ماه در محل نمایشگاه های بین اللملی انجام خواهد شد. در این دوره نمایشگاه ۱۸۳ شركت ایرانی و خارجی شامل چین، تركیه و نمایندگان آلمان و ایتالیا در ایران حضور دارند.

منبع: