رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران: نه به مالیات بر ارزش افزوده، قیمت طلا را ارزان می كند

به گزارش زیپو كالا رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار داشت: عدم محاسبه مالیات بر ارزش افزوده بر اصل طلا، قیمت نهایی مصنوعات طلا را كاهش داده و قیمت طلا تا حدودی متناسب با قدرت خرید خانواده ها خواهد بود و از جانب دیگر قدرت رقابت طلای ایرانی در بازارهای خارجی افزایش می یابد.
ابراهیم محمدولی در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با پیشنهاد جدید مجلس در خصوص حذف مالیات بر ارزش افزوده بر اصل طلا و مصنوعات آن، اظهار نمود: در یك دهه اخیر كه مالیات بر ارزش افزوده به اقتصاد و كسب و كار كشور وارد شد، سبب ركود در بعضی كسب و كارها شد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح كرد: با گذر زمان و افزایش قیمت طلا، ركود بازار طلا افزایش یافت كه در نهایت از حجم داد و ستد و كسب و كار بازار طلا كاسته شد.
وی خاطرنشان كرد: هر گرم طلا همراه با اجرت ساخت در شرایط فعلی در حدود ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد كه خرید مصنوعات طلا را از توان خیلی از افراد خارج كرده است.
محمدولی با اشاره به اینكه عموم خانواده ها در بعد نخست مصنوعات طلا را برای سرمایه گذاری خریداری می كنند، اظهار داشت: اگر مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا دریافت نشود، خرید طلا تا حدودی با قدرت خرید خانواده ها یكسان می شود كه در نهایت از میزان ركود بازار كاسته و بر حجم داد و ستد می افزاید.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار نمود: با كاهش قیمت نهایی طلا، هزینه تمام شده تولید كاسته می شود و میزان رقابت پذیری طلای ایرانی را در بازارهای صادراتی بالا می برد كه این مهم ارزآوری و اشتغال زایی قابل توجهی برای كشور به همراه خواهد داشت.