قیمت طلا بالا رفت

به گزارش زیپو كالا قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی كه سرمایه گذاران در آستانه مذاكرات تجاری آمریكا و چین جانب احتیاط را گزیده بودند، اندكی بالا رفت.

به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد كرد و به ۱۵۰۵ دلار و ۸۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته به علت نگرانی ها نسبت به كندی رشد اقتصاد جهانی ۰.۵ درصد رشد داشت.

در بازار معاملات آتی آمریكا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به ۱۵۱۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

به گفته مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار در شركت “سی ام سی ماركتس”، ابهاماتی پیرامون جنگ تجاری آمریكا و چین وجود دارد. به نظر می آید چین تمایل چندانی به موافقت با خواسته های آمریكا ندارد و تقاضا برای دارایی های امن وجود دارد كه منعكس كننده رفتار محتاطانه میان سرمایه گذاران است. ایشان در ادامه اضافه كرد: نوسان قیمت طلا كمتر از ۱۰۰ دلار است و این فلز پرارزش به عامل قوی نیاز دارد تا از این كانال بیرون برود.

دور بعدی مذاكرات تجاری آمریكا و چین مقرر است روزهای ۱۰ و ۱۱ اكتبر در واشنگتن برگزار گردد با این وجود امیدواری به پیشرفت این مذاكرات بعد از گزارش بلومبرگ كه بر مبنای آن مقامات چینی می خواهند دامنه مذاكرات هفته جاری محدود باشد، ضعیف شد.

بر اساس گزارش رویترز، آماری كه روز جمعه منتشر گردید نشان داد كه با وجود كاهش بیكاری به پایین ترین حد در ۵۰ سال گذشته، روند اشتغالزایی آمریكا در سپتامبر آهسته شده و روند رشد دستمزد متوقف شده است.

اما این آمار در انتظارات بازار پیرامون كاهش نرخ های بهره در نشست ماه میلادی جاری بانك مركزی آمریكا تاثیری نداشت. نرخ های بهره پایین تر هزینه نگهداری طلا كه دارایی بدون سوددهی است را می كاهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد رشد كرد و به ۸۷۸ دلارو ۷۵ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد كاهش، ۱۷ دلار و ۵۳ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری اندكی كاهش پیدا كرد و به ۱۶۶۳ دلار و ۶۹ سنت رسید.