درخواست كمك بانك مركزی اروپا از پارلمان اتحادیه

زیپو كالا: رئیس بانك مركزی ارپوا از نمایندگان پارلمان درخواست نمود برای نجات اقتصاد منطقه یورو دست به كار شوند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از یورو اكتیو، رئیس بانك مركزی اروپا با اشاره به وجود ریسك های گوناگون بر سر راه اقتصاد منطقه یورو از نمایندگان مجلس اروپا خواست تا با همكاری مشترك با بانك مركزی، پاسخی نیرومند به روند نزولی اخیر بدهند.
ماریو دراگی كه برای آخرین بار قبل از اختتام دوره ریاست خود در جمع نمایندگان كمیته اقتصادی و پولی پارلمان اروپا حاضر شده بود، اظهار داشت كه روند كاهش رشد اقتصادی كشورهای عضو اتحادیه اروپا سریع تر و وخیم تر از چیزی بوده است كه قبل تر تصور می شد.
دراگی با اشاره به باقی ماندن نرخ تورم منطقه یورو در سطح كمتر از محدوده هدف گذاری شده اظهار داشت كه تنها بسته محرك بانك مركزی برای بازگرداندن قطار اقتصاد اروپا به ریل صعودی كافی نیست و در این زمینه باید مجلس و دولت های اروپایی نیز اقدامات لازم را انجام دهند.
رئیس ایتالیایی بانك مركزی اروپا اضافه كرد: باید در تعامل با یكدیگر به یك استراتژی مطلوب برای افزایش كارایی سیاست های پولی خود برسیم. وی خطاب به دولت های هلند و آلمان كه از مخالفان برنامه جدید بانك مركزی بودند اظهار داشت كه حالا زمان افزایش مخارج برای پرهیز از بدتر شدن شرایط است.
رشد اقتصادی كشورهای عضو منطقه یورو حالا در پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۱۱ تابحال قرار دارد.
فرانسه خواهان تعریف یك بودجه مشترك برای مدیریت بهتر ترازهای مالی اتحادیه اروپا شده است اما بعضی از كشورها خصوصاً هلند با این پیشنهاد مخالفند.
مارك روته، نخست وزیر هلند گفته است كشورش هیچ گاه از مكانیزم بودجه ای جدید برای ثبات بخشی به منطقه یورو حمایت نخواهد كرد.
بانك مركزی اروپا نرخ رشد اقتصادی منطقه یورو را ۱.۱ درصد برای سال جاری و ۱.۲ درصد در سال آینده پیش بینی كرده است.
ماریو دراگی در ادامه سخنان خود در كمیته پولی و اقتصادی پارلمان اروپا با اشاره به مشكلات بخش تولید در كشورهای اروپایی اظهار داشت: هر چه ضعف بخش تولید بیشتر ادامه داشته باشد ریسك های موجود سر راه اقتصاد منطقه یورو خطرناك تر خواهند بود.

منبع: