انتقاد مجدد خزانه داری آمریكا از ارز دیجیتالی فیسبوك

زیپو كالا: معاون وزیر خزانه داری آمریكا اظهار داشت كه لیبرا هنوز راه زیادی تا مطابقت با استانداردهای این وزارتخانه دارد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از رویترز، سیگال ماندكلر- معاون وزیر خزانه داری آمریكا در امور مقابله با تامین مالی تروریسم و اطلاعات مالی – اظهار داشت كه ارز دیجیتالی فیسبوك موسوم به لیبرا برای ستاندن مجوز فعالیت از این وزارتخانه باید در بالاترین سطح ممكن با استانداردهای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم هماهنگ باشد.
ماندكلر كه برای دیدار با مقامات سوئیسی به شهر برن سفر كرده است، اظهار داشت كه در كلیه مراحل راه اندازی و به كارگیری این ارز دیجیتالی باید استانداردهای نهادهای نظارتی آمریكا رعایت شوند. وی ادامه داد: مهم نیست اسمش چیست؛ بیت كوین، اتریوم، لیبرا یا هر چیز دیگر. پیام ما به این شركت ها واضح است: در طراحی ارزهای خود باید استانداردهای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم را رعایت كنید تا اجازه فعالیت داشته باشید.
این مقام آمریكایی هم چنین در دیدار با مقامات سوئیس، بانك تسویه بین الملل و بانك مركزی سوئیس درباره آخرین وضعیت ارزهای دیجیتالی رایزنی كرد. مقرر است مقر اصلی راه اندازی لیبرا در سوئیس باشد.
در صورتیكه پروژه های مربوط به ارزهای دیجیتالی این روزها توجه بسیاری زیادی را به خود معطوف كرده است، رویكرد مقامات ناظر بانكی و مالی جهان نسبت به این ارزها سخت تر شده است. ماندكلر درباره همكاری با سوئیس اظهار داشت: سوئیس مثل بسیاری از كشورهای دیگر علاقه دارد به قطب نظام مالی مدرن تبدیل گردد و به نظر من این كشور نگرانی های زیادی در بالاترین سطوح خود نسبت به مساله غفلت از ارزهای دیجیتالی دارد.
قبل تر توماس جوردن- رئیس بانك مركزی سوئیس – كه در یك همایش پولی در شهر زوریخ سوئیس سخنرانی می كرد، با آگهی نسبت به ارزهای دیجیتالی گفته بود كه پروژه هایی نظیر ارز مجازی فیسبوك موسوم به “لیبرا” می تواند بر توانایی های این بانك و یا بانكهای مركزی دیگر برای كنترل سیاست های پولی تاثیر بگذارد.

منبع: