ترامپ باز هم خواهان دلار ارزان گردید

زیپو كالا: رئیس جمهور آمریكا از بانك مركزی این كشور خواست نرخ بهره را ۱ درصد كم كند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از بی بی سی، دونالد ترامپ بار دیگر در پیامی توئیتری از مقامات بانك مركزی آمریكا خواست تا نرخ بهره را كاهش دهند و سیاست های محرك بیشتری برای اقتصاد این كشور در نظر بگیرند. وی با شكایت از بالا بودن ارزش دلار در مقابل سایر ارزهای جهانی اظهار داشت كه دلار نیرومند به طرز ناراحت كننده ای به سایر نقاط جهان صدمه زده است.
ترامپ با رد نگرانی ها از وقوع ركود در اقتصاد آمریكا نوشت كه عملكرد اقتصاد این كشور بطور قطع بسیار عالی بوده است. وی با انتقاد از جروم پاول- رئیس فدرال رزرو – نوشت كه وی باید زودتر از این ها نرخ بهره را كاهش می داد.
در شرایطی كه تشدید جنگ تجاری با چین و كاهش شدید بازدهی اوراق ۱۰ ساله قرضه وزارت خزانه داری آمریكا نگرانی را از وقوع ركود در بزرگ ترین اقتصاد جهان تشدید كرده است، ترامپ اصرار كرد اقتصاد در وضع خوبی قرار دارد: فكر نمی كنم شاهد وقوع ركود باشیم. داریم خوب كار می نماییم و مصرف كنندگان هم ثروتمند هستند. من نرخ مالیات را به میزان زیادی كاهش دادم كه پول زیادی را به مالیات دهندگان برگرداند.
از جانب دیگر لری كودلو- مشاور اقتصادی كاخ سفید – روز گذشته در مصاحبه با فاكس نیوز اظهار داشت كه چشم اندازی در مورد وقوع ركود اقتصادی در آمریكا وجود ندارد و وقتی به عملكرد سایر نقاط جهان نگاه شود معلوم می شود كه اقتصاد آمریكا چه قدر خوب عمل كرده است. وی ادامه داد: مصرف كنندگان كار می كنند، دستمزدشان بیشتر شده است و آنها این پول را خرج یا پس انداز می كنند.
ماه گذشته فدرال رزرو برای اولین بار در طول ۱۰ سال اخیر نرخ بهره را كم كرد و انتظار می رود كه كاهش های بیش تری در راه باشند. دونالد ترامپ تابحال ۴۰ توئیت انتقادی از جروم پاول و عملكرد فدرال رزرو داشته است و در آنها خواستار كاهش نرخ بهره و ارزش دلار شده است.