مشتریان هندی چشم انتظار خودرو های برقی جدید!

به گزارش زیپو كالا شركت تاتاموتورز اخیرا اعلام نموده است كه خودروی برقی جدید خویش را تا آخر سال مالی ۲۰۱۹-۲۰ میلادی معرفی و روانه بازار هند خواهد نمود.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، خیلی از كشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و كاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو های تمام الكتریكی و برقی را به تولید انبوه برسانند. افزایش روز افزون خودرو های برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودرو های پاك، سبب شده است شركت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یك از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی كنند.
اخیرا شركت تاتاموتورز اعلام نموده است كه می خواهد برای فروش در بازار هند یك مدل خودروی برقی جدید را تا آخر سال مالی ۲۰۱۹-۲۰ رونمایی و سپس عرضه نماید.
شایلش چاندرا، مدیر ارشد بخش خودرو های برقی و الكتریكی شركت تاتاموتورز، در مصاحبه و گفتگویی با گزارشگر وب سایت carandbike خاطرنشان كرده است كه این شركت خودروساز هندی الان در حال طراحی، توسعه و تولید یك مدل خودروی برقی جدید است و می خواهد با تكمیل این پروژه، به تولید انبوه آن هم بپردازد.
طبق گزارش وب سایت auto.ndtv، او همینطور در ادامه سخنان و اظهاراتش اظهار داشت: تاتاموتورز بدین ترتیب در نظر دارد تا آخر سال مالی جاری، یك مدل جدید تحت عنوان Tigor EV روانه بازارهای جهانی كند و سهم خویش را در بازارهای فروش خودرو های برقی هند افزایش دهد.
از سخنان وی می توان این چنین نتیجه گیری كرد كه چهار مدل خودروی برقی جدید در ۱۸ ماه آینده روانه بازار هند خواهند شد و مشتریان و علاقمندان در این كشور قادر خواهند بود با خریداری و استفاده از آن، تعهد خویش را درقبال حفظ بیشتر محیط زیست اجرا كنند.
خیلی از كشورها همچون ایالات متحده آمریكا، چین، هند و بسیاری دیگر از كشورهای اروپایی بویژه منطقه اسكاندیناوی درتلاشند تا با عرضه خدمات و تسهیلات و همینطور همكاری با شركت های تولیدكننده خودرو های برقی، به تولید و عرضه وسائل نقلیه پاك و دوستدار محیط زیست بپردازند تا بدین ترتیب نقش و سهم خویش را در كاهش میزان آلودگی هوا، محیط زیست و حفاظت بیشتر از سلامت بشر و اكوسیستم های طبیعی زمین ایفا كنند.
دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مكزیك، چین و هند همچون پیشگامانی هستند كه قصد دارند به منظور پیشگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودرو های بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام كنند.
در سال های اخیر خودرو های برقی و الكتریكی تحت تأثیر نگرانی های زیست محیطی درمورد افزایش گرمایش زمین، گازهای گلخانه ای و سمی و همینطور آلودگی هوا در كلانشهرها و مشكلات گوناگونی كه برای محیط زیست، اكوسیستم زمین و سلامتی انسان و حیوان ایجاد می كند، از توجه خاصی برخوردار شده اند و دولت های گوناگونی در جهان هم تصمیم گرفته اند كه با عرضه طرح های تشویقی به شركت های تولیدكننده این محصولات و همینطور شهروندان خود، تولید و خرید و فروش وسایل نقلیه پاك و دوستدار محیط زیست را به میزان قابل توجهی بالا برند.
بدین ترتیب شركت های خودروسازی بزرگ هم تصمیم گرفته اند كه تغییر رویكرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودرو های برقی و الكتریكی و هیبریدی بپردازند تا در سال های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.