با تعطیلی پالایشگاه فیلادلفیا رشد دو ساله ظرفیت پالایش نفت آمریكا معكوس شد

زیپو كالا: با تعطیلی یك پالایشگاه نفت در فیلادلفیا كه از آتش سوزی عظیم ماه گذشته صدمه دید، رشد ظرفیت تولید پالایشگاه های آمریكایی در دو سال گذشته، معكوس می شود.

به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، شركت فیلادلفیا انرژی سولوشنز اعلام نمود بعد از آتش سوزی ۲۱ ژوئن كه بخشی از پالایشگاه را از بین برد و یكی از واحدهای آنرا به صورت كامل تخریب كرد، پالایشگاه خود به ظرفیت ۳۳۵ هزار بشكه در روز را تابستان امسال تعطیل خواهد نمود.

این تعطیلی كه هفته گذشته شروع شد و تا اواخر اوت ادامه پیدا خواهد كرد، مجموع ظرفیت پالایش آمریكا را حدود ۲ درصد كاهش داده و به ۱۸.۴۶ میلیون بشكه در روز می رساند.

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریكا، ظرفیت پالایش آمریكا تا اول ژوئن ۱۸.۸ میلیون بشكه در روز بود كه بالاتر از ۱۸.۶ میلیون بشكه در روز در ابتدای سال ۲۰۱۷ بوده است.

پالایشگاه های آمریكا ظرفیت خویش را به صورت مستمر بالا برده اند و شمار پالایشگاه های فعال این كشور در سال ۲۰۱۸ با ۳ مورد كاهش، به ۱۳۲ پالایشگاه رسید در حالیكه ظرفیت پیك پالایش تقریباً ۲۰۴ هزار بشكه در روز افزایش پیدا كرد.

شركت فیلادلفیا انرژی سولوشنز بعد از اخراج ۱۵۰ نفر، موافقت كرده است تعدیل نیرو را برای بعضی از اتحادیه های كاركنانش تا ۲۵ اوت به تأخیر بیاندازد. این شركت می خواهد این پالایشگاه را قبل از فروش به یك مالك جدید و ازسرگیری فعالیت آن، ایمن كند.

یكی از پالایشگاه هایی كه سال قبل فعالیتش متوقف گردید، پالایشگاه سوپریور شركت هاسكی انرژی با ظرفیت پالایش ۳۸ هزار بشكه در روز در ویسكانسین بود. انتظار می رود بعد از صرف ۴۰۰ میلیون دلار برای تعمیرات مربوط به آتش سوزی و انفجار آوریل سال ۲۰۱۸، این پالایشگاه در اواخر سال ۲۰۲۰ بازگشایی شود.

بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵ درصد از رشد ظرفیت آمریكا سال قبل در پالایشگاه های منطقه گلف كاست بدست آمد. پالایشگاه ها در ایالت تگزاس در ۴۲ درصد افزایش ظرفیت ملی سهم داشتند.