ارزش معاملات بورس كم شد

زیپو كالا: امروز بیش تر سهم ها در بورس و فرابورس ایران با كاهش قیمت مواجه گشتند. هم چنین ارزش معاملات نیز نسبت به روزهای گذشته افت قابل توجهی را تجربه نمود.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، امروز شاخص كل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۰۱۵ واحد كم شد و به رقم ۲۳۳ هزار و ۸۶۴ رسید. هم چنین شاخص كل هم وزن با كاهش ۹۳۷ واحدی در تراز ۵۵ هزار و ۳۲۴ نشست.
شاخص بازار اول و بازار دوم هر كدام به ترتیب ۳۳۷ و ۳۸۸۷ واحد كاهش یافت؛ شاخص آزاد شناور نیز با ۱۳۶۴ واحد افت رقم ۲۶۳ هزار و ۴۳۲ را تجربه نمود.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه مپنا، ایران خودرو و پتروشیمی مبین هر كدام به ترتیب ۲۰۲، ۱۰۵، ۹۲ و ۸۸ واحد تأثیر كاهنده روی فاكتورهای بازار سهام داشتند و در طرف مقابل پالایش نفت اصفهان، شركت ارتباطات سیار و پتروشیمی خارك اهتمام كردند فاكتورهای بازار را تربیت كنند. هریك از نمادهای یاد شده ۱۱۳، ۱۰۶ و ۶۹ واحد تأثیر افزایشی روی فاكتورهای بازار سرمایه داشتند.
در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد حجم معامله بیشتر از ۸۳ میلیون سهم و اوراق مالی بودیم كه ارزش آن به حدود ۱۵۹ میلیارد تومان رسید. در این گروه تمام سهم ها غیر از یك سهم با كاهش قیمت روبه رو شدند.
حجم معاملات محصولات شیمیایی به ۲۲۱ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات رقم ۱۰۶ میلیارد تومان را تجربه نمود. در این گروه سهم ها عمدتاً كمتر از سه درصد نوسان به بالا و پایین داشتند.
امروز ارزش معاملات بورس تهران نسبت به روزهای گذشته كم شد، بطوریكه ۲.۷ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش حدود ۹۶۵ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. هم چنین تعداد معاملات این بازار به عدد ۲۱۲ هزار و ۳۴۱ رسید.
آیفكس نیز كه در ایام گذشته برای نخستین بار توانسته بود تراز ۳۰۰۰ واحدی را پشت سر بگذارد، امروز با حدود ۱۲ هزار واحد كاهش در تراز ۲۹۶۶ واحدی نشست. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۶۵۱ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات آن عدد ۱.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه نمود.

منبع: