رئیس كل بانك مركزی: ۴۰ میلیارد دلار ارز طی سال قبل برای واردات تامین شد

زیپو كالا: رئیس كل بانك مركزی كشور اظهار داشت: ۴۰ میلیارد دلار ارز طی سال قبل برای واردات تامین شد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، عبدالناصر همتی بامدادان امروز جمعه بعداز ورود به تبریز و دیدار با امام جمعه این شهر، در جلسه مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی شركت كرد.
همتی در این نشست با تاكید بر پتانسیل ها و ظرفیت های آذربایجان شرقی اظهار داشت: این استان یكی مهمترین استان های كشور است كه باید از این توانایی ها در جهت توسعه آن بهره برد و ما نیز در بانك مركزی آماده پشتیبانی از فعالان اقتصادی و صنعتی این استان هستیم.
رئیس كل بانك مركزی همین طور در ادامه به جلسه اش با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی اشاره نمود و اظهار داشت: در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی و نشست كارگروه امور اقتصادی استان با حضور مسئولان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی استان شركت می كنم و از نزدیك مسائل و مشكلات فعالان این حوزه را بررسی خواهیم كرد.
وی با اشاره به اینكه صادركننده های غیرنفتی امسال همراهی خوبی با بانك مركزی دارند، اظهار داشت: تا ۱۵ خرداد امسال ۹/۵ میلیارد دلار برای واردات ارز تأمین شد و با اینكه سال قبل نیز تحریم های ظالمانه ای از طرف آمریكا مقابل كشورمان اعمال شد ولی ما بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار ارز برای واردات تأمین كردیم كه رقم خوبی بود.
همتی با تاكید بر اینكه بانك ها باید برای ایجاد رونق تولید باید در اعطای تسهیلات به تولیدكنندگان همراهی لازم را داشته باشند، اضافه كرد: تاكید ما به بانك ها پشتیبانی از تولید است. امسال كه به نام رونق تولید نامگذاری شده است باید همه مسئولان و مدیران بانكی از تولید حمایت كنند.
وی با اشاره به اینكه تحریم های شدیدی مقابل ایران در این چند سال اخیر اعمال شده است، اظهار داشت: سخت ترین نوع تحریم ها اعمال شده و باید رفتارمان منطبق بر تحریم ها شود.

ضرورت استفاده از پتانسیل های صنعتی و اقتصادی استان
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به اینكه مجموعه های اقتصادی استان تعامل خوبی با مدیران دارند، اظهار داشت: آذربایجان شرقی قابلیت های بالای صنعتی، اقتصادی، تجاری و گردشگری دارد و باید از این پتانسیل ها استفاده نمود.
محمدرضا پورمحمدی ادامه داد:: خوشبختانه تعامل خوبی بین مجموعه های صنعتی و اقتصادی در حوزه های مختلف استان برقرار است و در همین زمینه بانك مركزی باید بیشتر از پیش به این موارد توجه كند.

منبع: