یكی دیگر از بزرگترین مشتریان هواوی جا زد

به گزارش زیپو كالا یكی از بزرگترین شركت های مخابراتی ژاپن اخیرا اعلام نموده كه توسعه زیرساخت های شبكه نسل پنجم اینترنت را از هواوی خواهد گرفت.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، سافت بانك بعنوان یكی از بزرگ ترین شركت های ژاپنی فعال در حوزه مخابرات، ارتباطات و فناوری در تازه ترین اقدام ضد هواوی اعلام نموده است كه می خواهد توسعه زیرساخت های لازم برای توسعه شبكه نسل پنجم اینترنت همراه ۵ جی را از دست این تكنولوژی چینی بگیرد و به دست اپراتورهای مخابراتی دیگری همچون نوكیا و اریكسون بسپارد.
دولت ترامپ در جدیدترین اقدام خود نزدیك به دو هفته پیش بود كه فرصت جدیدی از شركت های ممنوعه برای تجارت با ایالات متحده را اعلام و منتشر نمود كه در آن نام شركت چینی هوآوی بعنوان بزرگترین توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و عرضه كننده گوشیهای هوشمند در جهان هم به چشم می خورد.
پس از اعلام اجرای تحریم و محدودیت های جدید ضد هواوی خیلی از شركت های بزرگ تكنولوژی گوگل، مایكروسافت، اینتل، كوالكام و برودكام هم به پیروی از دولت آمریكا از قطع همكاری با این شركت چینی خبر دادند.
حالا تازه ترین اخبار انتشار یافته در فایننشال تایمز از آن حكایت می كند كه ژاپن هم كه تابحال هواوی را بعنوان یكی از شركت های فعال در توسعه زیرساخت های لازم برای شبكه ۵ جی در این كشور برگزیده بود، حالا به نظر می آید جایگزینی هواوی با سایر غول های تكنولوژی و مخابراتی همچون نوكیا و اریكسون را به ماندن و همكاری با هواوی ترجیح داده است.
سافت بانك، یكی از بزرگ ترین شركت های ژاپنی فعال در حوزه مخابرات ارتباطات و فناوری است كه در جدیدترین بیانیه خود شركای جدید و استراتژیك خود، یعنی نوكیا و اریكسون، را برای توسعه شبكه ۵g در ژاپن معرفی كرده و عنوان كرده كه می خواهد به ادامه همكاری با هواوی در این عرصه آخر بخشد.
به عقیده تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، هواوی امسال میلادی سال خیلی سخت و دشواری را پیش رو خواهد داشت چونكه خیلی از مشتریان و شركای تجاری آن تحت تأثیر تحریم های واشنگتن و اعمال محدودیت های جدید ضد هواوی، فرار را بر قرار ترجیح داده و به منظور پیشگیری از مواجهه با مشكلات مالی و تجاری، یك به یك به قطع همكاری با آن اقدام خواهند كرد.
مشكلات و كشمكش های دولت آمریكا با هواوی از جنجال برانگیزترین و خبرسازترین اتفاقات سال ۲۰۱۸ میلادی بود كه به نظر می آید به این زودی تمام نخواهد شد. هواوی كه بزرگترین تولیدكننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه كننده موبایل در جهان به حساب می آید، قبل از این هم در طول یك سال گذشته از جانب دولت ترامپ تحت فشارهای سیاسی و تجاری زیادی قرار گرفته بود و نگرانی های امنیتی خویش را به سایر كشورهای هم پیمان آمریكا نظیر استرالیا، نیوزلند، كانادا، ژاپن و بریتانیا منتقل كرده بود تا آنها هم به همكاری با این شركت چینی خاتمه بخشند تا بدین ترتیب بتواند در ادامه جنگ تجاری با چین، ضربه مهلكی بر اقتصاد این كشور پهناور وارد كند و به عقیده خیلی از تحلیلگران، جلوی رشد سرسام آور و شكوفایی سریع اقتصادی غول های تكنولوژی چینی را بگیرد.
بدون شك محدودیت های جدیدی كه آمریكا برای هواوی وضع و اعمال كرده است، تأثیرات منفی و تبعات گسترده ای را به دنبال خواهد داشت و این بدان معناست كه دیگر قادر نخواهد بود هرگونه سرویس اختصاصی عرضه شده توسط گوگل را استفاده نماید و استفاده از سیستم عامل اندروید توسط هواوی تنها محدود به لایسنس های متن باز و AOSP خواهد بود. پس از آن شركت های بزرگی همچون گوگل، مایكروسافت، كوالكام، اینتل، برودكام، پاناسونیك در كنار خیلی از اپراتورهای مخابراتی فعال در كشورهای جهان اعلام نمودند كه به قطع همكاری با هواوی خواهند پرداخت تا شامل جریمه های سنگین واشنگتن نشوند.