استقبال نمایندگان مجلس از شفاف سازی فهرست دریافت تسهیلات اشتغال

زیپو كالا: عضو كمیسیون كشاورزی مجلس با بیان اینكه، مسئله شفافیت یكی از حلقه های مفقوده ای است كه در اقتصاد كشور وجود دارد، اظهار داشت: این شفاف سازی باید بعنوان یك الگوی موفق باشد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، سید راضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی درباب انتشار جزئیات و اسامی دریافت كنندگان وام اشتغال پایدار روستایی و عشایری توسط وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مسئله شفافیت یكی از حلقه های مفقوده ای است كه در اقتصاد كشور وجود دارد و اقدام وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، كار بسیار مهم و اساسی بود كه به نظرم می تواند الگویی برای كل وزارتخانه ها باشد.
عضو كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، درباره جوان گرایی در انتصابات نیز اظهار داشت: جوان گرایی كار بسیار مهم و اساسی است و باید در كنار جوانان، افراد با تجربه و پخته حضور داشته باشند و جوان موفق، زمانی می تواند كارش را با موفقیت انجام دهد كه تیم مشاوره پخته در كنارش داشته باشد. خاصیت جوان این است كه كار را با انرژی و انگیزه پیش می برد و باید از پختگی مشاوران باتجربه استفاده نماید.
وی اظهار داشت: با عنایت به شعار سال كه مقام معظم رهبری نامگذاری كردند، باید برای رونق تولید و برداشتن موانع تلاش نماییم تا جلوی محاصره اقتصادی دشمن گرفته شود.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اشاره كرد: انتظار داریم سایر وزرا و مسئولین ارشد كشور این حركت شفافیت وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی را بعنوان یك الگوی موفق در نظر بگیرند و برای مردم شفاف سازی انجام دهند.
وی عنوان كرد: شركت های وابسته به شستا نیز این مسئله شفافیت را آغاز نموده اند و اگر واردات، صادرات و… این شركت ها بطور شفاف در دید مردم باشد، بسیار كار اساسی و مهمی انجام شده است.
این عضو كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: این پول ها، بیت المال است و از صندوق توسعه ملی برداشت شده است و با این شفاف سازی عموم مردم در جریان قرار گرفتند و به راحتی دستگاه های نظارتی و بازرسی نیز این اطلاعات در اختیارشان قرار دارد.
نوری مطرح كرد: وقتی آمار مشخص باشد، دیگر نگران نمی شویم كه خدای ناكرده رانتی وجود دارد.
همچنین محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز درباب انتشار جزئیات و اسامی دریافت كنندگان وام اشتغال پایدار روستایی و عشایری توسط وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: من نخستین جمله ای كه هنگام دیدن وزیر عرض كردم تقدیر و تشكر از شفاف سازی ها، روشنگری و اطلاع رسانی آن به نمایندگان و مردم و از توجهی كه به جوانان متخصص و صاحب نظر داشته اند تشكر كردم.
وی اضافه كرد: بحث اشتغال و حل مشكلات صندوقهای بازنشستگی باید از اولویتهای وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی باشد.

منبع: